Skip navigation

Síkbeli alakzatok

Körlap, körcikk

Konstruktor

CircleGeometry(radius, segments, thetaStart, thetaLength)

Tulajdonságai

A körlap geometria egymás melletti, egyenlő szárú háromszögekből épül fel, amelyek egyik közös csúcspontja az origó, a szár hossza az általunk megadott sugár. Igazából egy szabályos sokszöget fog modellezni, elegendően magas csúcspontszám esetén közelíti a körlapot.

Példányosításkor megadható

  • Sugár (radius). Alapértéke 50.
  • Háromszögek száma (segments). Értéke legalább 3 kell legyen.
  • Kezdőszög (thetaStart), alapértéke 0, ami az X-tengely irányát jelenti.
  • Szögtartomány (thetaLength). Alapértéke a teljes kör (2 * Math.PI).

Példa

let circleGeometry = new THREE.CircleGeometry( 5, 6, Math.PI / 8, Math.PI / 4 );
let circleMaterial = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0xffff00, wireframe: true } );
let circleMesh = new THREE.Mesh( circleGeometry, circleMaterial );
scene.add( circleMesh );

Dokumentáció interaktív példával

Sík lap

Konstruktor

PlaneGeometry(width, height, widthSegments, heightSegments)

Tulajdonságok

Sík lapként egy téglalap modellt kapunk az XY-síkon elhelyezve, középpontja az origóban van. Alapesetben két háromszögből áll elő. A felosztás mértékét lehet növelni, ez az adott irányban alkalmazandó sávok számát jelenti. Jól használható például talaj modellezésre.

Példányosításkor megadható

  • Méret X-irányban.
  • Méret Y-irányban.
  • Felosztás X-irányban. Alapértéke 1.
  • Felosztás Y-irányban. Alapértéke 1.

Példa

let planeGeometry = new THREE.PlaneGeometry( 4, 7, 2, 3 );
let planeMaterial = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0xf0f0f0, wireframe: true } );
let planeMesh = new THREE.Mesh( planeGeometry, planeMaterial );
scene.add( planeMesh );

Dokumentáció interaktív példával

További 2D alakzatok (kiegészítő anyag)

Többek között az alábbi síkidomokat tudjuk még közvetlenül modellezni Three.js-ben. Ezekkel részletesen nem foglalkozunk, csak a dokumentáció linkjeit adjuk meg.