Beépített vezérlők
A térbeli modellezés áttekintésekor gyakran szükséges, hogy a színteret más nézőpontokból is megvizsgálhassuk. A kamera pozícióját, orientációját szabadon szabályozhatjuk a programunkból. Megtehetjük ezt akár animálva (folyamatosan mozgó kamera), vagy felhasználói interakcióra (egér vagy billentyűzet segítségével vezérelve). A Three.js tartalmaz jónéhány segéd objektumot a kamera összetett térbeli mozgatására.
FirstPersonControls | Elsőszemélyes nézetnek megfelelő vezérlés. Elindulás után a mozgás folyamatos. Mozgás billentyűkkel, körülnézés egérrel. |
FlyControls | Repülőszimulátor-szerű vezérlés. Mozgás és kanyarodás billentyűzettel és egérrel. |
TrackballControls | Mozgás, forgás és zoom az egérrel. |
OrbitControls | A kamera kering a színtér körül. |
DeviceOrientationControls | Kamera mozgatása az eszköz orientációjának megfelelően. Mobil eszközökön használható. |
DragControls | Drag-and-drop vezérlés megvalósítására. Működése a dokumentáció példájában látható. |
PointerLockControls |
A böngészők Pointer Lock API-jára épülő kamera vezérlő. |
OrthographicTrackballControls | Kivezetésre került az r109 verziótól. A TrackballControls perspektív és párhuzamos kamerát is tud vezérelni onnantól. |
VRControls | Virtuális valóság (VR) vezérlő. Kivezetésre került az r94 verziótól. |
Az első Three.js példaprogramunkban megmutattuk a TrackballControls vezérlő használatát. A többit is hasonlóan kell munkába állítani, ezeket itt nem részletezzük.