Three.js jegyzet Számítógépes grafika gyakorlathoz
Gömb textúrázása
Lépések
Új munkát indítva töröljük az alapértelmezett kockát.
Adjunk hozzá egy új UV Sphere felszínhálót.
Készítsük el a textúrázott anyagot.
Váltsunk át UV Editing módba, és jelöljük ki a gömböt szerkesztésre. Jelöljük ki az összes csúcspontot (szerkesztő módba lépéskor ez automatikusan megtörténik).
Az Unwrap (U) menüben válasszunk a lehetséges kiterítési módszerek közül.
Gömb esetén az alapértelmezett kiterítés az esetek többségben megfelelő lesz. De választhatunk számos továbbit is (Sphere Projection, Cylinder Projection, ...).
Ezeknél a kiterítés eredménye attól is függ, hogy milyen nézőpontból látszik a tárgy 3D nézet ablakban. Próbáljuk ki, mi történik, ha a kiterítés elölnézetbe állunk (Numerikus billentyűzeten az 1 gomb lenyomásával). További nézetállítási opciók a korábbi anyagban találhatók.
A textúra síkon igazítsuk a kiterítést szükség szerint.
A textúra pontok kijelölhetők (kattintás, A, Alt + A, ...), átmozgathatók (G), skálázható (S), forgathatók (R), mindezt a tengelyekre (X vagy Y) megszorítva.
Ne felejtsük el, hogy a textúrázás hatását csak akkor látjuk a 3D Nézet ablakban, ha átváltunk Material Preview üzemmódba a Z billentyű lenyomása után.