Skip navigation

Gömb textúrázása

Lépések

  • Új munkát indítva töröljük az alapértelmezett kockát.
  • Adjunk hozzá egy új UV Sphere felszínhálót.
  • Készítsük el a textúrázott anyagot.
  • Váltsunk át UV Editing módba, és jelöljük ki a gömböt szerkesztésre. Jelöljük ki az összes csúcspontot (szerkesztő módba lépéskor ez automatikusan megtörténik).
  • Az Unwrap (U) menüben válasszunk a lehetséges kiterítési módszerek közül.
    • Gömb esetén az alapértelmezett kiterítés az esetek többségben megfelelő lesz. De választhatunk számos továbbit is (Sphere ProjectionCylinder Projection, ...).
    • Ezeknél a kiterítés eredménye attól is függ, hogy milyen nézőpontból látszik a tárgy 3D nézet ablakban. Próbáljuk ki, mi történik, ha a kiterítés elölnézetbe állunk (Numerikus billentyűzeten az 1 gomb lenyomásával). További nézetállítási opciók a korábbi anyagban találhatók.
  • A textúra síkon igazítsuk a kiterítést szükség szerint.
    • A textúra pontok kijelölhetők (kattintás, A, Alt + A, ...), átmozgathatók (G), skálázható (S), forgathatók (R), mindezt a tengelyekre (X vagy Y) megszorítva.
  • Ne felejtsük el, hogy a textúrázás hatását csak akkor látjuk a 3D Nézet ablakban, ha átváltunk Material Preview üzemmódba a Z billentyű lenyomása után.