Lépések
Itt is gömb textúrázásra kerül sor, viszont egy pólushoz közeli szélességi kör mentén a felszínhálót két részre vágjuk. Kiterítéskor ezek külön körlapokra vetülnek, amelyeket könnyen a kör alakú mintázatra illeszthetünk.
- Készítsük elő textúrázáshoz a Blendert az előzőleg alkalmazott lépésekkel.
- Az alapértelmezett kockát cseréljük le egy UV gömbre.
- A Példatár assets/models/Biliard_8.png képét használjuk textúra mintázatnak.
- A gömböt vágjuk két részre.
- Szerkesztő módban (Tab) válasszuk az él kijelölést, majd mozgassuk a szálkeresztet egy szélességi kör darabhoz. Az Alt + bal egérgomb kattintással a teljes szélességi kör kijelölésre kerül.
- Az Edge (Ctrl + E) / Mark Seam funkcióval a kijelölt élek mentén sávokra osztásra kerül a felszínháló.
- A szétvágott felszínhálót terítsük ki.
- Jelöljünk ki minden elemet (A).
- Unwrap (U) / Unwrap
- A textúra síkon két körlap jelenik meg.
- Szerkesszük a hozzárendelést.
- Szüntessük meg a textúra pontok kijelölését (Alt + A).
- Az L billentyűvel kijelölhetjük az összefüggő részeket. Előzőleg mozgassuk a szálkeresztet az egyik csúcspont vagy él fölé.
- Külön-külön mozgassuk a kiterített körlapokat a textúra kép megfelelő helyére a Scale (S) és Translate (G) parancsokkal.
Ezt a szétvágás-kiterítés megközelítést érdemes használni összetett felszínmodellek esetén is.