Jellemzői és használata
Fizikai alapú leképezésre épülő anyag. A diffúz megvilágítással mutat hasonlóságot (MeshLambertMaterial). Két fő új paramétere a fémszerűséget (metalness) és az érdességet (roughness) szabályozza.
A metalness paraméter értéke 0.0 és 1.0 közötti lehet, bár a dokumentáció jelenleg köztes érték használatát nem javasolja. Első esetben nem fémszerű hatást kapunk, ami fa, kő, stb. jellegű anyagok esetén hasznos. Az 1.0 érték a fémes tárgyakat jelenti.
A roughness 0.0 és 1.0 között változhat. A 0.0 érték esetén tükörként visszatükröző, az 1.0 esetén teljesen diffúz (fényt szétszóró hatású) eredményt kapunk.
Ezen paraméterek értéke a felszín pontjain akár különböző is lehet megfelelő leképezési térképek (metalnessMap, roughnessMap, akár környezeti leképezési térképpel (envMap) kombinált) megadásával, de ezzel itt nem foglalkozunk.
Használatai példa
materialStandard = new THREE.MeshStandardMaterial( { color: 0xffffff, wireframe: false, metalness: 1.0, roughness: 0.4 } );
Dokumentáció interaktív példával