Fémes-érdes megvilágítás

Jellemzői és használata

Fizikai alapú leképezésre épülő anyag. A diffúz megvilágítással mutat hasonlóságot (MeshLambertMaterial). Két fő új paramétere a fémszerűséget (metalness) és az érdességet (roughness) szabályozza.

metalness paraméter értéke 0.0 és 1.0 közötti lehet, bár a dokumentáció jelenleg köztes érték használatát nem javasolja. Első esetben nem fémszerű hatást kapunk, ami fa, kő, stb. jellegű anyagok esetén hasznos. Az 1.0 érték a fémes tárgyakat jelenti.

A roughness 0.0 és 1.0 között változhat. A 0.0 érték esetén tükörként visszatükröző, az 1.0 esetén teljesen diffúz (fényt szétszóró hatású) eredményt kapunk.

Ezen paraméterek értéke a felszín pontjain akár különböző is lehet megfelelő leképezési térképek (metalnessMap, roughnessMap, akár környezeti leképezési térképpel (envMap) kombinált) megadásával, de ezzel itt nem foglalkozunk.

Használatai példa

materialStandard = new THREE.MeshStandardMaterial( { color: 0xffffff, wireframe: false, metalness: 1.0, roughness: 0.4 } );

Dokumentáció interaktív példával