Konstruktor
EdgesGeometry( geometry, thresholdAngle )
Tulajdonságai
A Three.js lehetőséget biztosít felszínhálókból olyan vonalszakasz halmazok kinyerésére, ahol a szomszédos lapok nem egy síkban fekszenek. Összehasonlításként: a korábbi programjainkban használt drótvázas nézet a háromszögek minden oldalát megrajzolja, ami zavaró lehet egy síkba eső, szomszédos síkidomok megjelenítésénél.
A feladatra korábbi verziókban az EdgesHelper segéd geometria állt rendelkezésre, amit az r81 kiadásban elavultnak nyilvánítottak, és azóta kikerült a csomagból. Helyettesítésére az EdgesGeometry osztály használható. Az eredményként kapott vonalszakasz végpont tömbből vonalszakasz objektumot hozhatunk létre. Vonal anyag definiálásával megadhatjuk a megjelenését. A vonalszakasz modellezéssel később fogunk foglalkozni.
A konstruktor első paramétere a már létező geometria (geometry), amihez a drótvázat létre szeretnénk hozni. Második, opcionális thresholdAngle paraméterként a szomszédos lapok minimálisan bezárt szögét adhatjuk meg, aminél kisebb eltérés esetén egy síkon fekvőnek tekintjük őket és nem rajzolódik él közéjük. Az alapérték az 1 fok.
Használati példa
let geometryBox = new THREE.BoxGeometry( 10, 10, 10 );
let material = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0x333388, wireframe: false } );
let meshBox = new THREE.Mesh( geometryBox, material );
scene.add( meshBox );
let egBox = new THREE.EdgesGeometry( geometryBox );
let egBoxLines = new THREE.LineSegments( egBox, new THREE.LineBasicMaterial( { color: 0xffffff, linewidth: 2 } ) );
meshBox.add( egBoxLines );
Dokumentáció