Skip navigation

Anyagok és textúrázás Blender-ben

Témakörök

A Blender lehetőséget biztosít arra, hogy a megtervezett geometriánkhoz anyagot rendeljünk, arra mintázatot feszítsünk. A Three.js-hez hasonlóan a textúra mintázat itt is anyag objektumhoz kapcsolódik. A fejezet fő témái az alábbiak.

  • Blender anyag és textúrabeállítások alapjai: mit és hogyan használjunk, hogy átvihető legyen Three.js-be?
  • Kocka objektum laponkénti textúrázása.
  • Gömbfelszín síkba kiterítése.
  • Biliárdgolyó modellezés szélességi kör mentén kettéosztott felszínhálóval.

Végül bemutatjuk, hogy az elkészült modelljeinket hogyan tudjuk Three.js környezetbe átvinni.

Az anyag a Blender 2.83 verzió használatát mutatja be. 

Mint látni fogjuk, a Three.js kapcsán a Blender-t a felszínháló elkészítésére, valamint a textúra koordináták meghatározására (a felszínháló síkbeli "kiterítésére") használhatjuk hatékonyan. Az anyagjellemzők mások a két rendszerben, és így célszerűbb ezeket a Three.js programban hozzárendelni a geometriához.