A Three.js Mesh objektumai rendelkeznek pozíciós (position), forgatási (rotation) és skálázási (scale) attribútumokkal. Mindegyik három komponensből áll, a három térbeli főtengelynek megfelelően (x, y, z). A komponenseket el tudjuk érni beállító (set) függvényekkel, ekkor mindhárom értéket kap. Ha elegendő csak egy komponens értékén módosítani, akkor használhatjuk a mezőkiválasztó (pont) operátort.
A következő példában létrehozunk egy kockát, majd elhelyezzük a középpontját az X = 100, Y = 50, Z = 50 térbeli pontba. A kameránk helyét is módosítjuk, mindhárom koordináta értékét 200-ra állítjuk. Nézeti irányát pedig a színtér origójához állítjuk be a lookAt() függvényével.
boxGeometry = new THREE.BoxGeometry( 100, 100, 100 );
boxMaterial = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0x00ffff, wireframe: true } );
boxMesh = new THREE.Mesh( boxGeometry, boxMaterial );
boxMesh.position.set( 100, 50, 50 );
scene.add( boxMesh );
camera.position.x = 200;
camera.position.y = 200;
camera.position.z = 200;
camera.lookAt( scene.position.x, scene.position.y, scene.position.z );
Célszerű egy tengely segéd geometriát is elhelyezni a színtérben az előző részben látott módon, hogy lássuk a koordináta-rendszert, amihez képest az elhelyezés történik.