Olyan programok esetében, amelyek külső forrásból töltenek be erőforrásokat (3D modelleket fájlból, textúra képeket, ...), szükségünk lesz egy webszerver üzembe állítására. A mai modern böngészők ugyanis tiltják, hogy az oldal a helyi fájlrendszerhez hozzáférjen. Sokféle lehetőség közül választhatunk.
Webszerver beüzemelése
Önálló webszerver telepítése
Ha más munkákhoz már telepítettünk a gépünkre webszervert, akkor azt használhatjuk a Three.js fejlesztéshez is. Ingyenes, webszerver mellett PHP-t, MySQL-t is tartalmazó csomagok is elérhetők, ilyen pl. a XAMPP. Ebben az esetben a szerver gyökérkönyvtárán belül kell a fájljainkat elhelyezni és a localhost címen keresztül megnyitni.
Python SimpleHTTPServer
Ha nincs webszerverünk, az egyik legegyszerűbb ilyen a Python környezet SimpleHTTPServer csomagjának a használata.
Indítása:
python -m SimpleHTTPServer
Amíg fut, a felhasználó teljes mappáját teszi elérhetővé a localhost:8000/ elérési útvonalon.
WebStorm
A Jetbrains WebStorm környezetből indított futtatások lokális webszerveren keresztül nyitják meg a programunkat, így további teendőnk ezzel nincs.