Skip navigation

További felszínháló tudnivalók

Gyorsítótárazás

A Three.js a gyorsabb modellezéshez a felszínháló adatokat gyorsítótárazza, a grafikus kártyára küldi. Emiatt a "menet közben" a csúcspontokat, színeket, normálvektorokat érintő változtatások nem jelennek meg a modellben. Ha ilyen történik, azt jelezni kell a rendszernek a geometria objektum verticesNeedUpdate(), colorsNeedUpdate(), normalsNeedUpdate() függvényhívásaival!

Ha a csúcspontok darabszáma vagy a lapok felépítése változik, akkor érdemes új felszínháló objektumot létrehozni!

Térbeli felszínhálók

Mivel a felszínt definiáló háromszögeket tetszőlegesen helyezhetjük el, nincs akadálya térbeli felszínek közelítésének sem.

Feladatok

  • Készítsünk nyitott tetejű doboz, valamint (egyszerűsített) csónak modellt!
  • Figyeljünk a hátlapok megjelenítésére is, valamint a normálvektorok beállítására!

Kiindulás a nyitott tetejű doboz megvalósításához

  • A nyitott tetejű doboz modellezéséhez használhatjuk a ThreeJsOwnBoxSkeleton.html kiindulási programot!
  • Célszerű először egy lapra felrajzolni a kockát, és megszámozni a csúcsait!
  • Adjuk hozzá a vertices listához a hiányzó 4 csúcspontot!
  • Adjuk hozz a faces listához a hiányzó lapdarabokat!
  • Próbáljuk ki, hogy mi történik, ha nem számolunk lapnormálokat!
  • Azt is nézzük meg, mi a hatása, ha a lapnormálok után csúcspontnormálokat is számítunk!