Objektum mód és szerkesztő mód váltása
A 3D Nézet ablakban eddig a térbeli navigációt és az objektumok elhelyezését gyakoroltuk. A Blender következő fontos funkciója a felszínhálók szerkesztése, amihez rengeteg lehetőség áll a rendelkezésünkre.
A felszínháló szerkesztő üzemmódra váltani a 3D Nézet alsó menüsorában található listaablakban tudunk, amelyen eredetileg az Object Mode felirat látható. Itt válasszuk ki az Edit Mode opciót. Az előző, objektum módra az Object Mode visz vissza. Mivel ez a két üzemmód a leggyakoribb és közöttük sokszor váltunk, a Tab billentyű ezt a feladatot végzi el.
A felszínháló szerkesztéshez objektum kijelölésre van szükség. Mivel egyszerre csak egy objektum hálója szerkeszthető, ha több objektum is ki van jelölve, akkor a legutoljára kijelölt lesz az aktív. Az aktív kijelölést világosabb narancssárga keret mutatja. A szerkesztő módba lépés után a kiválasztott objektum minden eleme (csúcspont, él, lap) kijelölésre kerül, amit sárgás színnel mutat a rendszer.