Skip navigation

Beépített geometriák és térbeli elhelyezésük

Témakörök

Beépített geometriák

A 3D modellezésben kulcsfontosságú a tárgyak geometriai modellezése. A Three.js kész megoldásokat ad elemi síkidomok és térbeli objektumok használatára.

2D:

  • Szabályos sokszög, segítségével körlap is közelíthető.
  • Sík lap.

3D:

  • Téglatest.
  • Gömb.
  • Kúp.
  • Henger, csonkakúp.
  • Tórusz, tórusz csomó.
  • Szöveg.
  • Számos további, amivel most nem foglalkozunk.

Segéd geometriák

  • Objektumok éleinek kiemelésére.
  • Térbeli koordináta-rendszer tengelyeinek megjelenítésére.
  • 3D nyíl modell.
  • Továbbiak, amelyek később lesznek érdekesek (Pl. kamera látómezejének szemléltetésére, megvilágítások szemléltetése, ...).

Objektumok térbeli elhelyezése

A beépített geometriák a világ koordináta-rendszer origójában kerülnek definiálásra. Lehetőségünk van X-, Y- és Z-tengelyek mentén elmozgatni, méretüket skálázni, és a tengelyek körül adott szögben elforgatni őket.

Kapcsolódó programozástechnikai anyagok (kiegészítő anyag)

FPS kijelzés

A fejlesztői munkát segítheti, ha vizuálisan kijelezzük a modellezés sebességét, vagyis hány képkocka rajzolása történik meg 1 másodperc alatt. Erre külső JavaScript kódot használhatunk (stats.min.js).

Interaktív paraméterállítás

Szintén a fejlesztés segítésére egy külső kód (dat.gui.min.js). A modellezést befolyásoló számszerű, vagy listából választható paramétereket interaktív módon változtathatjuk, aminek a hatása azonnal látható.