Skip navigation

Textúrázás

Témakörök

Modellünk valósághűségét nagy mértékben emelhetjük különféle mintázatok felszínre feszítésével. Ez különösen népszerű különféle anyagmintázatok (talaj, fű, téglafal, ...) esetén. A mintázatot egy külső képfájlból tölthetjük be és rendelhetjük az objektumokhoz.

A Three.js-ben egyszerűen dolgozhatunk mintázatokkal. Megismerkedünk a betöltési lehetőségekkel, majd megnézzük, hogyan működik a hozzárendelés a háttérben. A beépített Three.js geometriák fel vannak készülve a mintázatok fogadására, saját geometriáinkat is könnyen kiegészíthetjük ezzel.

Megismerkedünk még egy érdekességgel. A HTML 5 szabvány lehetővé teszi, hogy egy vászon objektumra 2D rajzolást, szövegkiírást végezzünk. Egy ilyen vászonból textúrát készíthetünk, így a rajzolt 2D mintát a 3D modellterünkbe vihetjük át.

A textúrázás számos további lehetőséggel bír (egyenetlen felszín hatás, környezeti tükröződés, fénytérkép, ...), ezekkel egyelőre nem foglalkozunk.