A 3D nézetben a kijelölt tárgyakat el tudjuk mozgatni, el tudjuk forgatni és tengelyek menti különböző mértékben módosítani tudjuk a méretüket.
Az egérrel történő mozgatás a nézőpont szerinti 2D vetített kép vízszintes és függőleges iránya szerint történik! Összetett paraméterállítás esetén szükség lehet a nézőpont előzetes, akár többszöri módosítására, illetve élhetünk a paraméterek manuális megadási lehetőségével is.
A paraméterek beállításához célszerű a jobb oldali Tulajdonság panelt bekapcsolni az N billentyűvel. A panel felső részén jelennek meg a transzformációs paraméterek.
- Location, Rotation és Scale mezők.
- A szerkesztőablakokban átírhatjuk a számértékeket.
- A szerkesztőablak melletti lakatot bekapcsolva zárolhatjuk az értékeket.

Vetítési sík tengelyei szerinti szabad interaktív mozgatás
- Jelöljünk ki egy vagy több tárgyat.
- Nyomjuk le a G billentyűt (Grab, megragadás)!
- Mozgassuk az egeret, ami a tárgy mozgását fogja mutatni. A mozgó tárgy körvonala fehér színű lesz.
- Kattintsunk a bal egérgombbal, vagy nyomjunk Enter-t a pozíció véglegesítéséhez.
A mozgatás eredményeként a Tulajdonság panel Location értékei is rögtön változnak.
Mozgatás megszorítása a tengelyekre
- A kijelölés és a G megnyomása után nyomjuk meg az X, Y, Z billentyűk valamelyikét. A rendszer egy színes vonallal jelöli a tengely szerint korlátozott mozgási irányt.
- X, Y, és Z első lenyomásával a globális (világ) koordináta-rendszer tengelyeinek megfelelő mozgási irányok engedélyezettek.
- Újbóli megnyomással a tárgy lokális koordináta-rendszere szerinti irány lesz aktív. Ez elforgatott tárgyak esetén érdekes, mert ott a globális és lokális tengelyek nem feltétlenül esnek egybe.
- Harmadszori lenyomásra megszűnik a megszorítás.
- Ha a tengely rögzítése után számértéket gépelünk be, a rögzített irány mentén ezzel történik az elmozgatás.
Forgatás a nézőpont szerinti vetítési irány, mint tengely körül
- Jelöljünk ki egy vagy több tárgyat.
- Nyomjuk meg az R billentyűt (Rotate).
- Mozgassuk az egeret a forgatás beállításához.
- Bal egérgombbal vagy Enter lenyomással véglegesítsük.
Forgatás megszorítása globális és lokális tengelyekre
- Az R billentyű lenyomása után nyomjuk meg az X, Y, vagy Z billentyűt a globális, lokális megszorításhoz, illetve a megszüntetéshez.
- Ha ezután számértéket írunk be, a megadott értékkel változtatja a forgatást.
Skálázás (méretváltoztatás)
- Kijelölés, majd S (Scale).
- Az egér mozgatásával a vetítési sík tengelyei szerint történik a méretváltoztatás.
- X, Y, Z megnyomásával globális vagy lokális tengelyre korlátozható.
- Számérték is megadhatunk a skálázáshoz is.