A render függvényünk gondoskodik a színtér objektumainak a kiválasztott kamera szerinti 2D vetítéséről és az eredmény megjelenítéséről.
Alapesetben 1 képkocka jelenik meg. Amennyiben a színterünk dinamikus, időben változó, gondoskodnunk kell a folyamatos frissítésről. Erre célszerű a JavaScript requestAnimationFrame() függvényét használni, aminek a renderelést végző függvényünk nevét kell paraméterként átadni. Ennek a függvénynek a használatával a rendszer gondoskodni fog a megfelelő sebességű időzítésről. A tapasztalatok szerint ez 60 képkocka másodpercenként, vagyis ennyiszer hívódik meg a render függvényünk. Ha a modellünk túl komplex, túl sok számítást igényel a megjelenítése, a megjelenítési ráta természetesen ennél kisebbé is válhat, "szaggatni" fog az eredmény.
A render függvényben van lehetőségünk a modellezést befolyásoló globális változóink figyelembe vételére, a tárgyak, kamerák paramétereinek módosítására. Jelen példában a tárgyat reprezentáló mesh X- és Y-tengelyek menti elforgatási paramétereit módosítjuk.
A scene színtér camera kamera szerinti 2D vetített képét a renderelő objektum render függvényhívásával állíthatjuk elő.
var render = function () {
// Újabb képkocka rajzolásának kérése.
// Maximálisan 60 FPS-t biztosít a rendszer.
requestAnimationFrame( render );
// Objektum elforgatási paraméterének módosítása
mesh.rotation.x += 0.01;
mesh.rotation.y += 0.01;
// 3D -> 2D vetített kép kiszámítása.
// scene 3D színtér képe a camera kamera szemszögéből.
renderer.render( scene, camera );
};