Skip navigation

Szakirodalom

Three.js könyvek (angol nyelven)

Jos Dirksen:  Learning Three.js: The JavaScript 3D Library for WebGL (2nd edition)

Részletes, alapos bevezetés a Three.js használatába.  Figyeljünk arra, hogy a könyv és a példák a Three.js r63 változatát használják! Jelenleg a legfrissebb változat az r80, így kompatibilitási problémák előfordulhatnak, ha kódrészletet szeretnénk átvenni!

Jos Dirksen: Three.js Cookbook

Three.js bemutatása érdekes, összetettebb, konkrét példákon keresztül. Nem törekszik referenciaszintű bemutatásra, a szükséges főbb dolgokat ismerteti. A könyv elektronikus változatban elérhető az Egyetemi Könyvtárban. Sajnos csak egyetemi címtartományban lévő gépekről. A szerző nevére keressünk.

Jos Dirksen: Three.js Essentials 

Egy harmadik fajta megközelítés ugyanazon szerzőtől.

David J. Eck. Introduction to Computer Graphics.

Grafika elméleti háttér, OpenGL + Three.js.

Blender webes anyagok

Honlap: http://www.blender.org/.

Blender Referencia Kézikönyv (angol nyelven): https://www.blender.org/manual/contents.html.

Blender Artists közöség: https://blenderartists.org/forum/index.php.

Bemutató anyagok (Blender tutorials): https://www.blender.org/support/tutorials/.

Rengeteg bemutató videót lehet találni a weben. Figyeljünk arra, hogy a régebbi verziókat használók esetén a felhasználói felület eltérhet!

Kedvcsinálóként néhány Blender segítségével készített film. Eddig azért nem fogunk eljutni a félév végére. :-D

Blender könyvek

Gordon Fisher: Blender 3D Basics (Second Edition).

Részletes, lépésről lépésre bevezető kezdőknek. Az első kiadása elérhető elektronikus dokumentumként az Egyetemi Központi Könyvtárban (egyetemi címtartománybeli eszközről).

Romain Caudron: Blender 3D by example.

Használat példákon keresztül. Elérhető elektronikus dokumentumként az Egyetemi Központi Könyvtárban (egyetemi címtartománybeli eszközről).

Alan Thorn: Practical Game Development with Unity and Blender.

Bár Three.js helyett a Unity játékmotort tárgyalja, a Blender-rel kapcsolatos részek érdekesek lehetnek. Ahogyan az is, hogyan készíthetünk 3D játékot.

További Blender könyvek a Központi Könyvtárban.

Keressünk rá a Blender kulcsszóra a cím mezőben ezen az oldalon! Közülük több is régebbi Blender verziót tárgyal, így lehet eltérés a leírás és a legfrissebb szoftver között!