Lépések
Itt is gömb textúrázásra kerül sor, viszont egy pólushoz közeli szélességi kör mentén két részre vágjuk. Kiterítéskor ezek külön körlapokra vetülnek, amelyeket könnyen a kör alakú mintázatra illeszthetünk.
- Készítsük elő textúrázáshoz a Blendert az előzőleg alkalmazott lépésekkel.
- A Példatár assets/models/Billiard_8.png képét használjuk textúra mintázatnak.
- Az alapértelmezett kockát cseréljük le egy UV gömbre.
- A gömböt vágjuk két részre.
- Szerkesztő módban (Tab) válasszuk az él kijelölést, majd mozgassuk a szálkeresztet egy szélességi kör darabhoz. Az Alt + jobb egérgomb kattintással a teljes szélességi kör kijelölésre kerül.
- A Mesh / Edges (Ctrl + E) / Mark Seam funkcióval a kijelölt élek mentén sávokra osztásra kerül a felszínháló.
- A szétvágott felszínhálót terítsük ki.
- Jelöljünk ki minden elemet (A).
- Unwrap (U) / Unwrap
- A textúra síkon két körlap jelenik meg.
- Szerkesszük a hozzárendelést.
- Az L billentyűvel kijelölhetjük az összefüggő részeket. Előzőleg mozgassuk a szálkeresztet az csúcspont vagy él fölé.
- Külön-külön mozgassuk őket a textúra kép megfelelő helyére a Scale (S) és Translate (G) parancsokkal.
- Az L billentyűvel kijelölhetjük az összefüggő részeket. Előzőleg mozgassuk a szálkeresztet az csúcspont vagy él fölé.
Ezt a megközelítést érdemes használni összetett felszínmodellek esetén is.