Skip navigation

Diffúz megvilágítás Gouraud árnyalással

Jellemzői és használata

A MeshLambertMaterial esetén a síkidomok csúcspontjaiban értékelődnek ki a megvilágítási egyenletek, amelyek figyelembe veszik a fény színjellemzői és az anyag tulajdonsága mellett a fénysugár beesési szögét a felszín adott pontjában. A síkidomok belső pontjai a csúcspont megvilágítással kialakult színeinek interpolációjával állnak elő. Ez gyors megjelenítést tesz lehetővé, de pl. reflektorfény esetén nagyon csúnya eredményt adhat!

Használati példa

material = new THREE.MeshLambertMaterial( { color: 0x00c000 } );

További lehetőségek

  • Az anyaghoz a szín (color) mellett rendelhetünk ambient néven egy másik színt is. Ez a szín a globális ambiens fénnyel lép kölcsönhatásba, majd elegyítésre kerül a fény-color páros által meghatározott színnel.
  • Az emissive segítségével az objektumnak saját fény színt állíthatunk be. Ez nem lesz önálló fényforrás, de közrejátszik az objektum végleges színének kialakításában.

Dokumentáció interaktív példával

Példaprogram

Próbáljuk ki a ThreeJsMaterialTester példaprogramot! Elérhető lentebb, illetve külső ablakban is.