Jellemzői és használata
A MeshLambertMaterial esetén a síkidomok csúcspontjaiban értékelődnek ki a megvilágítási egyenletek, amelyek figyelembe veszik a fény színjellemzői és az anyag tulajdonsága mellett a fénysugár beesési szögét a felszín adott pontjában. A síkidomok belső pontjai a csúcspont megvilágítással kialakult színeinek interpolációjával állnak elő. Ez gyors megjelenítést tesz lehetővé, de pl. reflektorfény esetén nagyon csúnya eredményt adhat!
Használati példa
material = new THREE.MeshLambertMaterial( { color: 0x00c000 } );
További lehetőségek
- Az anyaghoz a szín (color) mellett rendelhetünk ambient néven egy másik színt is. Ez a szín a globális ambiens fénnyel lép kölcsönhatásba, majd elegyítésre kerül a fény-color páros által meghatározott színnel.
- Az emissive segítségével az objektumnak saját fény színt állíthatunk be. Ez nem lesz önálló fényforrás, de közrejátszik az objektum végleges színének kialakításában.