Példaprogram
Próbáljuk ki a ThreeJsCubeTransformCommon példaprogramot!
Egy kocka modellen tesztelhetjük a pozíciós, forgató és skálázó paraméterek hatását. A paraméter értékeket interaktívan módosíthatjuk. Az elforgatási szög fokokban jelenik meg a panelen, ezt számítjuk át radiánba a rendereléskor.
A színtérben elhelyeztünk még egy AxisHelper objektumot, amely a kocka lokális koordináta-rendszerét mutatja. Ezen tengelyek mentén történik a skálázás (a méretváltozást a tengely hosszváltozásán is követhetjük). Az eltolás a világ koordináta-rendszer tengelyei mentén történik. A forgatás egy kicsit komplexebb, részletesebben a geometriai transzformációk tárgyalásánál nézzük meg.
Figyeljük meg, hogy a Z-tengely menti eltolás hatása nem látható. Ennek oka, hogy párhuzamos vetítésű kameránk van, ami a Z-tengely irányából nézi a színteret.
Próbáljuk ki, hogy mi történik, ha a skála értékeket kinullázzuk!
Feladat
Módosítsuk a kamerapozíciót úgy, hogy a (150, 100, 200) pontból nézzen az origó felé! Ekkor a Z-tengely menti eltolás hatását is látni fogjuk.