Témakörök
Látványos 3D modellezést nem mindig tudunk elemi 3D objektumokból előállítani, a lapokból manuálisan történő építkezés pedig igen nehézkes, ha nem egy matematikailag jól leírható alakzatot akarunk készíteni. A játékprogramokban, filmtrükkökben látható geometriákat erre a célra kifejlesztett modellező programokkal készítik. Több ilyen is van, a drágább eszközöktől (3D Studio Max, Maya, ...) a nyílt forráskódú ingyenesig (Blender).
Mi ez utóbbi programmal ismerkedünk meg, hozunk létre egyszerű geometriákat. A Three.js számos formátum olvasását meg tudja oldani, így a kiexportált eredményt be tudja tölteni és képes dolgozni vele. Természetesen nem tudunk a Blender használatba nagyon belemélyedni, de viszonylag gyorsan el tudunk jutni szép eredményekig.
Első nekifutásra megismerkedünk a felszínhálók elhelyezésével és manipulációjukkal, valamint az exportálással. Egy későbbi anyagrészben anyagmintázatokat is a felszínmodellhez fogunk rendelni.