Skip navigation

Gömb textúrázása

Lépések

  • Új munkát indítva töröljük az alapértelmezett kockát.
  • Adjunk hozzá egy új UV Sphere felszínhálót.
  • Készítsük el a textúrázott anyagot. Figyeljünk arra, hogy a kocka törlésével az anyag is törlődik, ezért egy újat hozzá kell adnunk. Hasonlóan új textúrát is hozzá kell adnunk az anyaghoz, hogy a beállításait módosítani tudjuk.
  • Váltsunk át UV Editing módba, és jelöljük ki a gömböt szerkesztésre. Jelöljük ki az összes csúcspontot (szerkesztő módba lépéskor ez automatikusan megtörténik).
  • Az Unwrap (U) menüben válasszunk a lehetséges kiterítési módszerek közül.
    • A legjobb választás a Sphere Projection vagy a Cylinder Projection lesz.
    • Ezeknél a kiterítés eredménye attól is függ, hogy milyen nézőpontból látszik a tárgy 3D nézet ablakban. Próbáljuk ki, mi történik, ha a kiterítés elölnézetbe állunk (Numerikus billentyűzeten az 1 gomb lenyomásával). További nézetállítási opciók a korábbi anyagban találhatók.
  • A textúra síkon igazítsuk a kiterítést szükség szerint.