Skip navigation

Scriptek létrehozása, és kezelése

Scriptek létrehozása

Scritpeket, vagyis egyedi vezérlő komponenseket többféleképpen létre tudunk hozni.

A legegyszerűbb módszer, ha kiválasztjuk azt a GameObject-et, aminek új viselkedést szeretnénk adni, és a Scriptet új komponens-ként hozzuk létre. Ehhez használhatjuk az Inspector-ban "Add Component" gomb "New Script" elemét. Ilyen esetben meg kell adni az elkészítendő script nevét is, ami azonnal rá is kerül a játékelemünkre.

Script létrahozásaTudnunk kell viszont, hogy a létrehozott script nem csak a játékelem része, hanem egy újrafelhasználható asset-is, amit megtalálhatunk a Projekt ablakban.

Létrehozott script a Projekt ablakban.

A script étrehozásának másik módszere, hogy közvetlenül a projekt ablakon hozzuk létre a scriptünket. Ehhez az egér jobb gombjával előhozott menün a "Create -> C# Script" menüpontot kell választani.

Script létrehozása a projekt ablakból

Az így létrehozott scruipteket viszont még hozzá kell adni a kívánt játékelemhez.

Meglevő script újrafelhasználása

A Script is egy asset. Egy komponens, amit a játékban többször felhasználhatunk tetszésünk szerint. Ehhez mérten egy előre elkészített scriptet is hozzá lehet adni a játékelemeinkhez. Ennek két módja is van.

Script hozzáadása Drag-and-Drop módszerrel

A legegyszerűbb módszer, ha kiválasztjuk azt a játékelemet, amire rá szeretnénk tenni a kész scriptet, hogy annak a paraméterei látszódjanak az Inspector ablakban. Ezek után a projekt ablakból a scrip-et az egér bal gombját nyomba tartva "ráhúzhatjuk" a GameObject-re az Inspector ablakban.

Script hozzáadása Drag-andDrop módszerrel

Ilyenkor nehéz lehet eltalálni, hogy hova kell húzni a scriptet az egérrel. A legjobb hely az inspector alján a az utolsó komponens alatti részt kell mégcélozni.

Script hozzáadása az inspectoron belül

A másik módszer, hogy a scripteket megtalálhatjuk az Inspector-opn belül az "Add Component" menüben. A kereső segítségével könnyen rátalálhatunk a scriptünkre.

Script hozzáadása az inspectoron belül

Scriptek szerkesztése és törlése

A scriptek szerkesztésére is két módszer van.

  • Vagy a projekt ablakban duplán rákattintunk a file-ra.
  • Vagy pedig ha a script már rajta van egy GameObject-en, akkor a komponens jobb felső sarkában a fogaskerék ikonnal előhozhatunk egy menüt. Abban használható az "Edit Script" menüpont.

Script szerkesztése

A komponenseket törölni is itt lehet.