Scriptek létrehozása
Scritpeket, vagyis egyedi vezérlő komponenseket többféleképpen létre tudunk hozni.
A legegyszerűbb módszer, ha kiválasztjuk azt a GameObject-et, aminek új viselkedést szeretnénk adni, és a Scriptet új komponens-ként hozzuk létre. Ehhez használhatjuk az Inspector-ban "Add Component" gomb "New Script" elemét. Ilyen esetben meg kell adni az elkészítendő script nevét is, ami azonnal rá is kerül a játékelemünkre.
Tudnunk kell viszont, hogy a létrehozott script nem csak a játékelem része, hanem egy újrafelhasználható asset-is, amit megtalálhatunk a Projekt ablakban.
A script étrehozásának másik módszere, hogy közvetlenül a projekt ablakon hozzuk létre a scriptünket. Ehhez az egér jobb gombjával előhozott menün a "Create -> C# Script" menüpontot kell választani.
Az így létrehozott scruipteket viszont még hozzá kell adni a kívánt játékelemhez.