Input tengelyek
A Unity-nek van egy saját input-kezelő rendszere.
A bemenetek kezelését a Projekt beállításokban lehet elérni. Ezt a menüt elérhetjük az "Edit -> Projekt settings" menüpont alatt.
Az input beállításokat az alábbi ábra mutatja.
Ahogy az ábrán is látszik a Unity-ben a bemenetek kezelésére tengelyeket (axis) kell definiálni. A tengelyek elmozdulásából adódik a bemenet. Minden tengelynek van egy neve, és vannak pozitív, negatív gombjai, és egy aktuális értéke.
Ha az input pozitív gombját nyomjuk le, akkor az aktuális érték elindul a +1 -es érték irányába. Ha a negatív gombot nyomjuk, akkor az érték elindul a -1 felé. Ha ne mnyomjuk a gombokat, akkor az aktuális érték 0.
Ez alapján, ha a horizontális tengelyt nézzük, akkor annak a pozitív gomja lehet a jobbra nyíl, míg a negatív gombja a balra nyíl. Ha a játék egy pillanatában lekérdezzük a tengely aktuális értékét megtudhatjuk, hogy a játékos jobbra (+1) vagy balra (-1) akar-e indulni.