Program keret
Egy C# program az alábbi módon néz ki.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace MyNamespace
{
class Auto
{
static void Main(string[] args)
{
}
}
}
A program egy szöveg, ami több részből tevődik össze.
A programok felső részében általában előkészítő rész van. Itt kell megadni, hogy milyen külső eszközöket használunk. Esetünkben a rednszer által adott szolgáltatásokhoz csatlakozunk.
A programok minen esetben rétegelten épül fel. A legbelső rétegben a megírt programot úgynevezett függvényekben írjuk.
static void Main(string[] args)
{
}
A függvények alapvető műveleteket oldanak meg. Egy-egy feladatra kézítjük őket. A használatukhoz adatokat adunk át nekik, és az általuk kiszámított eredményt (ha van ilyen) vissza is adják.
A függvény két részből áll. Az első sora a fejléce. Ittsorrendben négy dolgot kell megadni.
- A függvény típusjelzőit. Megadhatjuk ugyanis hogy a függvényünk általános paramétereit, amik a működését befolyásolják. Például, hogy a függvényt melyik másik függvények hívhatják meg, stb. Jelenleg ez a "static" jelölő.
- A függvény visszatérési értékének típusát. A mi esetünkben "void".
- A függvény nevét ami most "Main".
- Illetve a paraméterek listáját, vagyis, hogy milyen adatokat fogad a függvényük.
Ezen a ponton kell megemlítenünk, hogy az egyszerű programok indulásukkor az egyik függvényt kezdik végrehajtani. Sok esetben ez a fent bemutatott Main függvény.
A mi programkódunk is itt indul meg.