Skip navigation

Játék publikálása

Játék véglegesítése

Végre megvan az első játékunk. Még sokat lehetne rajta fejleszteni, és csiszolni, de már meg lehet mutatni a világnak. Ennek utolsó lépése, hogy a játéknak elkészítjük azt a vezióját, amit önmagában a Unity nélkül is el lehet indítani.

Játék fordítása

Az első lépés a játék fordítása. Ezt a külön menüből tehetjük meg, amit a "File -> Build Settings" menüpont alatt találunk.

Fordító Menü

A menün belül az alábbi funkciókkal találkozhatunk.

Fordító Menü

  1. Az ablak felső részén megtalálható a végleges játékban szereplő színterek listája. Ha több színteret kszítettnük, akkor azokat ide be kell húzni. Alapértelmezetten ezzel nincs dolgunk, most egy színtér volt és az automatikusan be is kerül a listába.
  2. Meg kell adnunk, hogy milyen környezetre szeretnénk fordítani. Nálam az alapértelmezés a Windows, de számos eszközt célba vehetünk. A programot lehet Androidos telefonon, okosTV-n, böngészőben indíthatóvá is tenni. (Az ért is tudni kell, hogy a különböző eszközök esetében lehet, hogy módosítani kell a programot.)
  3. Ha megvan a cél, akkor még meg lehet adni néhány beállítást. Esetünkben ezt a funkciót nem kell módosítani.
  4. Végül az ablak alján a "Build" gombra kattintva előjön egy filekiválasztó menü, amiben megadhatjuk, hogy hova szeretnénk a játékot menteni. Itt egy mappát kell megadni.

Játék mappájának kiválasztása

És már el is készült a játék.

Játék indítása

A programunk el is késszült. Ha mindent jól csináltunk, akkor a játék egy előre megadott mappába került, amiben több file és könyvtár is lehet.

Játék mappája

Ha valakinek oda szeretnénk adni a játékot, akkor ezt a mappát kell kimásolni teljes egyészében.

Ha a játékos et akarjuk indítani, akkor az ebbena  könyvtárban található .exe köterjesztésű alkalmazást kell elindítani.

Jó játékot! :)

Jó Játékot!