Az animációk létrehozásához és kezeléséhez először hozzá kell adni egy Animátor (Animator) komponenst a kiválaszott objektumhoz.
![Animátor objektum létrehozása](CreateAnimator.png)
Ha ez megvolt, akkor elő kell keresni az Animációk szerkesztőablakát, amit a Window menü -> Animation -> Animation menüpontokon keresztül tehetünk meg.
![Animátor ablak aktiválása](ShowAnimWindow.png)
Ezek után az animátor ablakban összeállíthatjuk az animációnkat. Az első feladatunk, hogy létre kell hozni egy animációt. Ezt jalzi is az animátor ablak és kiírja, hogy nincs még szerkeszthető animáció.
![Animáció ablak első eleme](Animation_1.png)
Az animáció ablakban a Create gomb segítségeével létre tudunk hozni egy új animációt. Ekkor egy fileszerkesztőben meg adnunk, hogy a létrejövő animáció file hol jöjjön létre.
A létrehozott animációt ezek után el tudjuk kezdeni szerkezszteni. A szerkesztés alapja, hogy meg kell adnin, hogy a az objektumnak mely paramétereit szeretnénk animálni. Animálható paraméter gyakorlatilg a játékobjektumunk, és az összes gyermekének a minden kompönensén az összes paraméter. Amit tehát animálhatunk azok a komponensek paramétereit. Alső lépédben a bal oldalon egy listában hozzá kell adnunk az animációhoz a megfelelő paramétereket.
Esetünkben az animáció az lesz, hogy a karakter képét (a spriterenderer komponens sprite paraméterét) cserélgetjük a futás képkockái között.
![Animáció paraméterének megadása](Animation_2.png)
Az animáció végleges beállításához több lehetőségünk is van az egyszerűbb (de korlátozottabb lehetősgéeket adó) módszerektől, az bonyolultabb (de általánosabb) módszerekig.