Osztályok
A C# nyelv a programozásnak egy nagyon elterjedt megközelítését, az objektumorientált programozást valósítja meg. Ennek lényege, hogy a megoldandó feladatunkban megjelenő résztvevőket objektumokkal reprezentáljuk
Az objektumok a probléma egyes entitásainak absztrakt leírása. A formális definíció helyett viszont hasznosabb egy példa.
Tegyük fel, hogy a problémánkban embereket kell nyilvántartanunk. Az emberek leírásához létrehozunk egy embereket leíró osztályt.
namespace Osztaly
{
class Ember
{
public string nev;
public int elektor;
public int magassag;
public void bemutatkozik()
{
Console.WriteLine("Jó napot, " + nev + " vagyok.");
}
}
}
Az osztály leírja az ember tulajdonságait, és képességeit.
Az osztály tulajdonságait úgynevezett adattagokkal adjuk meg, amik az osztályon belül definált változók. Az emberhez meg lehet adni például a nevét, életkozár és a magasságát.
Az ember képességeit pedig beépített függvények adják meg. Ezek a függvények egy-egy szolgáltatást adnak, amire az ember képes. A bemutatkozik() függvénnyel például be tud mutatkozni az emberónk.