Gyakorlati témakörök
OpenGL, GLUT programok fordításának menete
Példaprogramok fordítása és futtatása. Makefile.
Szükséges ismeret
Linux/shell alapismeretek: mappák, fileok kezelése linux alatt. C forráskódok másolása szerkesztése, fordítása.
2D modellezés alapelemei
Grafikus primitívek OpenGL-ben. Köríven található pontok koordinátájának számítása. Sokszögrajzoló. Nate Robins-féle shapes tutorial. Programváz a további feladatok megoldásához.
2D modellezési feladatok
Animációk időzítéssel, vonalstílusok, tűzijáték feladat.
Bevezetés a 3D modellezésbe
3D modellezés, mélységellenőrzés, GLUT modellező függvények.
Geometriai transzformációk
ModelView mátrix, mátrix vermek, transzformációs függvények.
Szövegkiírás, menükészítés
GLUT függvényekkel.
ZH1 példafeladatok
Megvilágítás modellezése (2 gyakorlati órán)
Fényforrások, anyagjellemzők megadása.
Normálvektor beállítása a csúcspontokban.
Textúrázás alapjai
2D képek beolvasása, síkidomokra feszítése. Új forrásfájlok és Makefile.
Átlátszó objektumok modellezése, ködgenerálás
Alfa színcsatorna, színek elegyítése a képpufferben.
ZH2 példafeladat
Webes 3D grafika WebGL és THREE.js használatával
Beadandó feladat
Feladatkiírás
Beadandó feladat beküldési határideje
2015. november 29. (vasárnap) 23:55
FONTOS!
A feladat kiírása a tartalmi elvárások mellett a beküldés formai követelményeit is részletesen tartalmazza.
Kérjük ezek pontos betartását! Ennek hiányában - formai okok miatt - a feladat megoldása nem kerül elbírálásra.
Segédeszközök
Szükséges előismeret
C programozási nyelv, fordítás menete.
Linux rendszer használat, shell parancsok ismerete.
Szövegszerkesztő használat.
Oktatási segédanyagok
OpenGL segédanyag
GLUT
GLUT letöltése Windows operációs rendszerhez
A README-win32.txt file Compiling/Installation része leírja mit hova kell bemásolni.
Példaprogramok fordítása
Zárthelyi dolgozat írásakor felhasználható anyag
Kicsomagolás után a ta mappában az index.html fájlt kell megnyitni.
Tartalmazza a gyakorlatok anyagát a kidolgozott példaprogramok nélkül, az angol nyelvű GLUT dokumentációt, és egy magyar nyelvű OpenGL leírást.