Malom feladat leírása
Segédanyagok
- Gyakorlatok anyaga
- A keretprogramok (alap1.c, alap2.c, alap3.c) és a Makefile a belépéskori home könyvtárban is elérhetők.
A feladat leírása
Készítsd el a következő programot OpenGL modellezéssel.
- Csonkakúp palástból modellezd a malom épületét.
16 oldalú szabályos sokszöggel közelítsd az alapját.
A palást felváltva piros és zöld színű legyen, egyszínű kitöltéssel.
- Egy-egy téglatest modellezze a vitorlát és a tartórudat.
- A vitorla és a tartórúd a tartórúd hosszanti tengelye körül folyamatosan forogjon.
- A kurzormozgató nyilakkal körbe lehessen forgatni az objektumokat két tengely körül.
- Jelenítsd meg a képernyőn a nevedet és rövid leírást a felhasználható billentyűkombinációkról.
- Plusz feladat: az F1 billentyűvel lassítani, az F2-vel gyorsítani lehessen a forgás sebességét.
Egy lehetséges megoldást mutat be a malom_fut program. (malom_fut.exe)
Munkádat folyamatosan mentsd el a home könyvtárba! (Ahova a cd ~ paranccsal kerülsz.)
Képernyőképek
Pontozási szempontok
- Malom
- inicializálás (megjelenítési mód) 1p
- timer használat 2p
- forgatás sebessége változtatható 2p
- szövegkiírás 2p
- malom épület
- csonkakúp, megfelelően színezve 4p
- vitorla
- tartó hasáb 1p
- vitorla
- megfelelő helyen 2p
- megfelelő méretben 2p
- forgatás
- tartó hasáb 2p
- vele együtt a vitorla 2p