Harkály feladat leírása
Segédanyagok
- Gyakorlatok anyaga
- A keretprogramok (alap1.c, alap2.c, alap3.c) és a Makefile a belépéskori home könyvtárban is elérhetők.
A feladat leírása
Készítsd el a következő programot OpenGL modellezéssel.
- A rudat egy zöld téglatest ábrázolja.
- A harkály egy téglatestből és egy kúpból álljon.
- A harkály folyamatosan kopácsoljon (teste középpontja körül forogjon egy irányba egy intervallumon belül).
- A harkály folyamatosan haladjon lefelé. Amikor leért, kerüljön ismét felülre.
- A harkály miközben lefelé mozog, folyamatosan kerülje körbe a rudat.
- A kurzormozgató nyilakkal körbe lehessen forgatni az objektumokat két tengely körül.
- Jelenítsd meg a képernyőn a nevedet.
- Készíts felugró menüt, amelyből a drótvázas és a kitöltött megjelenítési mód között lehet váltani.
Segítség
- Használd a glutSolidCone() függvényt a csőr modellezésére:
glutSolidCone(1.0, 3.0, 16, 1);
Ezzel a hívással egy 1 egység alapkörsugarú, 3 egység magas, szabályos 16 szög alapú kúpot kapsz. A negyedik paraméter maradhat 1.
A kúp alapja az XY síkban lesz, a csúcsa a Z pozitív iránybába néz.
Egy lehetséges megoldást mutat be a harkaly_fut program. (harkaly_fut.exe)
Munkádat folyamatosan mentsd el a home könyvtárba! (Ahova a cd ~ paranccsal kerülsz.)
Képernyőképek
Pontozási szempontok
- Harkály
- 1p: rúd téglatest modellje
- 4p: harkály modell
test + csőr
- 3p: folyamatos mozgás lefelé
- 4p: kopácsolás
- 4p: forgás a fa körül
- 2p: szöveg kiírása
- 2p: drótvázas/kitöltött mód váltása menüből