![]() |
void DiskApprox(int n, double radius, float x, float y) { /* n - hany oldalu szabalyos sokszoggel kozelitunk (n legalább 3) radius - a sokszog kore irhato kor sugara x, y - a sokszog kore irhato kor kozeppontjanak koordinatai */ int i; GLfloat angle; if(n < 3) n = 3; glBegin(GL_POLYGON); for(i = 0, angle = 0.0; i < n; i++, angle += 2.0 * GL_PI / n) { glVertex2f(x + radius * cos(angle), y + radius * sin(angle)); } glEnd(); } |
Sokszögrajzoló: Készítsünk OpenGL programot szabályos sokszög modellezésére. A kurzormozgató nyilak segítségével interaktívan változtathassuk a szabályos sokszög oldalainak számát és a köré írható kör sugarát. Használjuk ki, hogy a szabályos sokszög csúcsai egy körvonalon helyezkednek el, egyenlő ívekre osztva azt. Az F1 billentyű lenyomásával választhassunk a kitöltött és körvonalas megjelenítési módok között.
![]() |
Windows: shapes.exe glut32.dll Linux: /pub/szgrafika/szamitogepes_grafika/Tutors.linux/shapes Bal egérgomb: paramétermódosítás. Jobb egérgomb: opciók (mindkét panelen!). |