Szöveg kiíratása

Angol nyelvű leírás a GLUT dokumentációban

A BitmapText() esetén a szöveg x, y koordinátáját is át kell adni. StrokeText() esetén geometriai transzformációkkal lehet a szöveget pozícionálni.

  BitmapText( -5.0, 0.0, "proba szoveg" );

  glPushMatrix();
  glColor3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
  glTranslatef( 0.0, 11.0, 0.0 );
  glRotatef( 30.0, 0.0, 0.0, 1.0 );
  glScalef( 0.1, 0.1, 1.0 );
  StrokeText( "proba szoveg" );
  glPopMatrix();
    

Popup menü készítése

Feladatok

  1. Próbáljuk ki a fenti szövegkiírási módokat!
  2. Modellezünk dobókockát úgy, hogy az oldalak értékét ne pöttyök, hanem számok adják meg, amelyek az oldallapok síkjában jelennek meg!