glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity();
Művelet | Függvény | Hatása | ModelView |
Aktuális mátrix a verembe | glPushMatrix(); | ModelView-t "megjegyezzük". | I |
Eltolás (T) | glTranslatef(tx, ty, tz); | ModelView = ModelView * T | I * T |
Elforgatás adott irány körül (R) | glRotatef(angle, x0, y0, z0); | ModelView = ModelView * R | I * T * R |
Skálázás (S) | glScalef(sx, sy, sz); | ModelView = ModelView * S | I * T * R * S |
Csúcspont megadás | glVertex3f(x, y, z); | I * T * R * S * Transp[x, y, z, 1] | I * T * R * S |
Aktuális mátrix a veremből | glPopMatrix(); | A legutóbbi ModelView-t visszaállítjuk. | I |
![]() |
Windows: transformation.exe glut32.dll Linux: /pub/szgrafika/szamitogepes_grafika/Tutors.linux/transformation Bal egérgomb: paramétermódosítás. Jobb egérgomb: opciók (mindkét panelen!). |