Áttekintés
A textúrázás külön fejezetet érdemel, mivel a GPU egy új mechanizmusát használja. A GPU programozásban textúra memóriának nevezett memóriatípus egy a globális memóriából különleges cél elelktronikán keresztül olvasott adatra utal.
A textúra általában 2D képet tárol (esetleg 3D térfogati adatot), amit egy úgynevezett textúrázón keresztül olvasunk a memóriából. A textúrázó a képek elérésére optimalizált eszköz, ami különböző szolgáltatásokkal könnyíti meg az adat elérést.
- Az adatokat 2, és 3-dimenziós indexeléssel lehet címezni, így nincs szükség lineáris cím kiszámítására;
- Automatikusan képes legközelebbi, vagy bilineáris interpolációt végezni, ha pixelek közötti koordinátáról próbálunk értéket olvasni;
- Automatikusan kezeli a képen kívüli koordinátákat, a kép ismeétlésével, vagy szélének kihúzásával;
- 2-dimenziós elérésre optimalizált automatikus gyorsítótárazést végez;
- Olvasás közben képes a pixelek típusát konvertálni.
A fentiek alapján a textúrázó egy hasznos eszköz lehet a képfeldolgozási problémák megoldásában.