Szöveges ismertető a Legrövidebb utak programhoz



Futtatási környezet: legalább JDK 1.5 vagy annál fejlettebb Java motor, valamilyen böngésző.

Indítandó fájl: index.html



Előre beállított feladatok száma 3, amelyet a megfelelő gombra kattintva lehet elérni.

Algoritmus választó: a lenyíló segítségével a Dijkstra, valamint a Floyd megoldó algoritmusok közül választhatunk. Különbség a két algoritmus között, hogy míg Dijkstra algoritmus egy adott pontból kiindulva keres legrövidebb utakat a többi pontokba, addig a Floyd algoritmusnál nincs kiemelt kezdő pont, az összes pontból az összes pontba menő legrövidebb utat keresi.

Kezdő csúcs megváltoztatásának lehetőségét, csak a Dijkstra algoritmus esetén választhatjuk. A szövegmezőbe beírva az új kiinduló pontot, majd a Kezdőpontot megváltoztat gombra kattintva, megváltozik az aktuális feladat kiindulási pontja. Az új pont besárgul.

Külső adatokkal számol gombra kattintva egy új ablakot kapunk, ahol meghatározott formátumba megadott új adatokat táplálhatunk be a programba. Az Input alatt található szöveg dobozba írjuk be, vagy másoljuk be az adatokat.

Szükséges formátum Dijkstra feladat esetén, szóközzel elválasztva:

pelda1_dijkstra.txt

Szükséges formátum Floyd feladat esetén, szóközzel elválasztva:

pelda1_floyd.txt



Gyorsszámolás gombbal elérhető, hogy egyből lefuttassuk a kiválasztott algoritmust. Az eredmény az alsó szövegdobozba jelenik meg.

Az Adatok beolvasása gombot, akkor kell használnunk, ha a külső adatokkal szeretnénk számolni lépésenként, a gráfot megjelenítve. Ekkor visszatérve az fő programba, válasszuk ki a végrehajtandó algoritmust, majd kattintsunk a Külső adatok gráfja nevű gombra. A gráf megjelenik és lépésenként tekinthetjük meg az adott algoritmus futását.



Eredeti verziót készítette: Balogh Edina

Javította, tovább fejlesztette:

Pénzes János
közgazdasági programozó matematikus
III. évfolyam
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Kar
2006. április