13. gyakorlat
12. gyakorlat
- Az önállóan elkészítendő beadandó feladat beadási határideje május 3. (vasárnap) éjfélig (23:59:59) !
-
Hexagon: Stadler Tamás Hexagonja és a forrása.
-
Quix: Római István Quix játéka és a forrása. A mozgás a setInterval
segítségével lett megvalósítva.
-
Quix: Raffai Tamás Quix játéka és a forrása. A mozgás a
Buttons réteg, start képkockájának tempTile Movieclipjén az enterFrame eseményben (Object action) történik.
11. gyakorlat
-
4. teszt a Moodleban
- A bírón elérhető a kurzus, lehet feltölteni a megoldasokat.
-
Carp: A Carp játék filteres változata. (Forrás).
- Debuggolás
-
Four in a row: A Four in a row játék célja négy azonos színű zsetont egy sorba összegyűjteni (Forrás).
Fogalmak: moveTo(x,y), lineTo(), lineStyle()
10. gyakorlat
-
Filterek: Filters panel, Tween + filter (Forrás), filterek ActionScriptben:
DropShadowFilter, BlurFilter, GlowFilter.
-
Symjong: A Symjong játék. (Forrás).
Fogalmak: Sound.loadSound(url, isStreaming), onSoundComplete esemény, ColorMatrixFilter, setInterval(f, interval, p1, ... pn):id,
setTimeout(f, delay, p1, ... pn):id
9. gyakorlat
-
Crash Down: A Crash Down játék. (Forrás).
Fogalmak: Tween(), MotionFinished esemény, Easing kategóriák (Strong, Back, Elastic, Regular, Bounce, None), easing típusok
(easeIn, easeOut, easeInOut)
-
45: A Fourtyfive játék (forrás) Fogalmak: duplicateMovieClip, swapDepths
8. gyakorlat
-
3. teszt a Moodleban
-
Almaszedő játék: Az Almaszedő játék. (Forrás). Fogalmak: enterFrame
esemeny, listenerek, Key és Mouse objektum, billentyűzet kezelése, hitTest()
7. gyakorlat
6. gyakorlat
-
2. teszt a Moodleban
- Elérhető a beadandó feladatok specifikációja: /pub/multimedia/mm2009 könyvtárból vagy innen.
-
Tizenötös játék: Készítsük el a tizenötös játékot!
(kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: attachMovie, removeMovieClip, linkage,
tömbök, 2 dimenziós tömbök, asszociatív tömbök, Array osztály,
sort(), rendezés saját metódussal, push(), pop(), eval()
-
Tizenötös játék mozgó csempékkel:: A tizenötös játék mozgó csempés változata. (Forrás)
5. gyakorlat
-
7. lecke: Hangok. Fogalmak: hangok importálása, folyam hang (stream sound) vagy esemény hang (event sound),
szinkronizálás képkockával vagy saját idősík, start, stop
-
Háttérzene MC: készítsünk háttérzene vezérlő MC-t! (kész mozi forrása)
Erőforrások: krakout.mp3 zene, audio.png icon.
-
Céltábla: Készítsük el a céltáblára klikkelős programot!
(kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: onMouseDown, onMouseUp, linkage: export to ActionScript,
Sound osztály, attachSound(), start(), Math osztaly, random(),
Az 1. framen:
var snd:Sound = new Sound();
snd.attachSound("durr");
ct.onMouseDown = function() {
snd.start();
}
4. gyakorlat
d = new Date();
mp._rotation = 180 * d.getSeconds() / 30;
nagy._rotation = 180 * d.getMinutes() / 30;
kis._rotation = 180 * (d.getHours() % 12 ) / 6;
3. gyakorlat
-
5. lecke: Gombok. Fogalmak: nyomógomb típusú szimbólum, up, over, down, hit képkockák.
Kulcsképkocka és beszúrása. Frame és object action, példány elnevezése (Instance Name), gotoAndPlay, gotoAndStop.
Képkocka címkéje (Frame Label)
Frame action
g.onPress = function () {
gotoAndStop(15);
}
6. lecke: Animációk. Fogalmak: Képkockák típusai (síma, kulcs, üres), Properties-Tween,
Motion tween, guide layer. Transformáció és Szín (Tint, Alpha) Motion Tweennel. Szín és alak változtatása Shape Tweennel, Shape Hint.
2. gyakorlat
-
1. lecke: Rajzolás.
-
2. lecke: Szimbólumok Fogalmak:
szimbólumok típusai, Új szimbólum létrehozása, library, szimbólum példány,
transzformációk, tint.
-
3. lecke: Rétegek.
-
4. lecke: Szövegek. Fogalmak: Egy
soros, több soros szövegdobozok, statikus, dinamikus input, break apart.
1. gyakorlat
- Követelmények ismertetése
-
Moodle bemutatása, próba teszt kitöltése.
-
1. lecke: Rajzolás
Kurzus követelményei
A kurzus teljesítéséhez szükséges százalékok az alábbiak szerint oszlanak meg.
-
Rendszeres számonkérés a gyakorlatokon: (20%)
- kb. minden második héten, a gyakorlatok elején, teszt a Moodle rendszerben.
A moodle-ban a kurzus beirtkozási kódja: mm.
- A tesztek várható időpontja: feb. 23-27, márc. 9-13, márc. 23-27, ápr. 20-24, máj. 4-8.
- Összesen 5 teszt várható, mindegyiken 8 kérdéssel a gyakorlat és az előadás(!) addig elhangzott anyagából.
- Nincsen kötelező minimum amit a teszteken el kell érni.
-
Önállóan elkészítendő beadandó feladat: (20%)
- A program eljuttatandó a gyakorlatvezetőhöz május 3. (vasárnap) éjfélig (23:59:59).
- A programmal elérhető pontok legalább felét meg kell szerezni, hogy a gyakorlat érvényes legyen.
- Mivel a program elkészítésére bőséges idő áll rendelkezésre és
az értékelési szempontok is előre ismertek, utólagos javításra, pótlásra valamint a
határidő kitolására nincs lehetőség.
- A program pontos specifikációja elérhető a /pub/multimedia/mm2009 könyvtárból a kabinetes gépeken vagy
innen.
-
Évközi dolgozat (Midterm): (20%)
- A teljes évfolyamnak közösen, március 31-én az előadás idejében és helyén, az addigi elméleti és gyakorlati(!) ismeretanyagból.
- Nincs kötelező minimum, de beleszámít a "vizsgára bocsátható" számításba.
-
Vizsga (Kollokvium): (40%)
- Csak akkor vizsgázhat a hallgató, ha hozza a min. 30%-ot a gyakorlatról (tesztek + az önálló feladat + évközi dolgozat).
- A vizsgán elérhető pontok legalább fele szükséges a vizsga teljesítéséhez. Ha a felénél kevesebb, automatikusan elégtelen a
vizsgajegy a többi részteljesítés eredményétől függetlenül.
Érdemjegy számítása (gyakorlat és érvényes vizsga együttes értéke alapján)
[ 0%, 50% ) elégtelen (1)
[ 50%, 63% ) elégséges (2)
[ 63%, 75% ) közepes (3)
[ 75%, 88% ) jó (4)
[ 88%, 100% ] jeles (5)