Összefüggő szakmai tanítási
gyakorlatot kísérő szeminárium
2022/2023 II. félév
Alapadatok
-
A tantárgy kódja: TO-ITNOKSZKS-TE-1
-
Kreditérték: 2.
-
Heti óraszám: 2.
-
A tantárgy típusa és értékelés módja:
szeminárium, gyakorlati jegy.
- Felelős oktató:
Dr. Holló Csaba, egyetemi adjunktus,
Szoftverfejlesztés Tanszék.
Tematika
-
Az összefüggő egyéni tanítási gyakorlat
során szerzett tapasztalatok
szaktárgyi-módszertani, pedagógiai és
pszichológiai, problémaközpontú,
elemző feldolgozása.
-
A hospitálás során szerzett tapasztalatok
megbeszélése, a tanítási tevékenység
során felmerült problémák megoldási
stratégiáinak kidolgozása.
Ajánlott irodalom
-
A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
-
Nemzeti alaptanterv (NAT)
-
Kerettantervek
- Tankönyvek, példatárak, tanmenetek
-
Digitális kultúra tanykönyvek (hagyományos)
- Digitális kultúra 3. osztályos tankönyv:
PDF
- Digitális kultúra 5. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 6. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 7. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 9. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 10. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 11. osztályos tankönyv:
PDF,
Okostankönyv
- Digitális kultúra 9-12:
Okosgyűjtemény,
- Digitális kultúra 11-12:
Okosgyűjtemény - emelt szint,
- Informatika 5. SNI tankönyv:
Okostankönyv
- Főző Attila: Informatika tankönyv 4. - 8 osztály:
PDF
- Lakosné Makár Erika, Rajk Ágnes, Regele György, Ridzi Gizella:
Informatika 6., 2018
- Lakosné Makár Erika, Rajk Ágnes, Regele György, Ridzi Gizella:
Informatika 7., 2018
- Lakosné Makár Erika, Rajk Ágnes, Regele György, Ridzi Gizella:
Informatika 8., 2018
- Rozgonyi-Borus Ferenc,
Dr. Kokas Károly:
Informatika középiskolásoknak,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2005.
- Rozgonyi-Borus Ferenc:
Példatár, informatika, 9-12,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2004.
- Reményi Zoltán, Siegler Gábor,
Szalayné Tahy Zsuzsanna:
Érettségire felkészítő feladatgyűjtemény -
Informatika,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.
- Bíró Zsolt, Csúri Péter, Fodor Zsolt:
10 próbaérettségi infornatikából,
középszint, írásbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2006.
- Holczer József:
Informatika szóbeli érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2008.
- Holczer József:
Informatika gyakorlati érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2011.
- Dorozsmai Károly:
60 tétel informaikából,
középszint - szóbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2008.
- Benke Gabriella:
Színes érettségi feladatsorok informatikából,
középszint - gyakorlati,
Maxim Kiadó, Szeged, 2009.
- Jónás Katalin, Juhász Tibor,
Kévés Rita, Siegler Gábor,
Tóth Tamás, Végh András:
Informatika feladatgyűjtemény 9-10,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2008.
- Dr. Dancsó Tünde - Korom Pál:
Informatika 9-10,
Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó,
Budapest, 2013.
- Korom Pál:
Informatika 9. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
- Korom Pál:
Informatika 10. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
- Szabó Márk:
Informatika tételek: Emelt szintű érettségi
témakörök vázlatai, 2016:
GoogleBooks,
pdf.
- Szlávi Péter, Zsakó László:
Informatika oktatása
- Ollé János:
Az oktatás módszerei
- Ollé János:
Tanítási-tanulási stratégiák
- Hartyányi Mária, dr. Sediviné Balassa Ildikó,
Chogyelkáné Babócsy Ildikó, Téringer Anita,
Ekert Sára, Darragh Coakley, Shane Cronin,
Maria Teresa Villalba de Benito,
Guillermo castilla Cebrián,
Sonia Martinez Requejo,
Eva Jiménez Garcia, Martina Manénová,
Vera Tauchmanova:
Fordított osztályterem a gyakorlatban,
ITStudy Hungary, 2018.
-
Janurikné Soltész Erika:
Motiválás,
aktivizálás,
megerősítés.
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A mobiltechnológiával támogatott tanulás
és tanítás módszerei, Educatio, 2015
- Megan Poore:
Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
- Lenkovics Ildikó:
A tanítás tanulása
- Gombos Eszter, Németiné Vígvári Edit:
Kézikönyv vezetőtanárok számára
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A digitális írástudás fejlesztésének lehetőségei, Educatio, 2015.
- Námesztovszki Zsolt:
Oktatásinformatika, Újvidéki Egyetem, 2013.
- Lévai Dóra, Papp -Danka Adrienn:
Interaktív oktatásinformatika,
Eszterházy Károly Főiskola, Eger, 2015.
- Vörös Péter:
Oktatástechnológia és -informatika
agrár-mérnöktanár szakos hallgatók számára,
Kaposvári Egyetem, 2011.
- Módszerkocka:
Óraterv az iskolában
-
Holló Csaba,
Témák és ötletek az információkezelés tanítására
,
INFODIDACT 2021 (2021. 11. 18-19),
14. Informatika Szakmódszertani Konferencia
elektronikus
kiadványa,
35-47 ,
Webdidaktika alapítvány,
2022 január,
ISBN: 978-615-80608-5-1.
-
Törley Gábor, Holló Csaba,
Adatvédelem és információbiztonság oktatási
kérdései a 2020-as NAT tükrében
,
INFODIDACT 2022 (2022. 11. 24-26),
15. Informatika Szakmódszertani
Konferencia elektronikus
kiadványa,
1-12 ,
Webdidaktika alapítvány,
2023 január,
ISBN: 978-615-80608-6-8.
-
Holló Csaba,
Álprofilok használata az etikus és biztonságos
internethasználat tanításában,
INFODIDACT 2018 (2018. 11. 22-24),
Informatika Szakmódszertani
Konferencia elektronikus
kiadványa,
59-70,
Zamárdi, Hungary,
április, 2019,
ISBN: 978-615-80608-2-0.
-
Grünfelder Borbála, Holló Csaba,
Az informatikatanár lehetőségei az internetes
zaklatás megelőzésében és kezelésében
,
INFODIDACT 2019 (2019. 11. 21-23),
Informatika Szakmódszertani
Konferencia elektronikus
kiadványa,
73-86,
Zamárdi, Hungary,
január, 2020,
ISBN: 978-615-80608-3-7.
-
Holló Csaba, Németh Tamás,
Tanulási eredmények alapú egyetemi
kurzusleírások készítése, tapasztalatok és
módszertani hatások,
INFODIDACT 2015 Informatika
Szakmódszertani Konferencia
elektronikus kiadványa (DVD),
1-8,
Zamárdi, Hungary,
November 26 - 27, 2015,
ISBN: 978-963-12-3892-1.
-
Németh Tamás, Sárkány Rita,
Tornai Henrietta, Wiandt Zsófia,
Németh-Szabados Klára Viktória, Holló Csaba,
A programozás oktatásának motivációi a
közoktatásban,
INFODIDACT 2016 Informatika
Szakmódszertani Konferencia
elektronikus kiadványa (CD),
1-7,
Zamárdi, Hungary,
November 24 - 26, 2016,
ISBN: 978-615-80608-0-6.
-
Széll Réka, Holló Csaba,
Módszertani ötletek egyetemi kurzusok és az
újabb hallgatói generációk elvárásainak
összehangolására
,
INFODIDACT 2019 (2019. 11. 21-23),
Informatika Szakmódszertani
Konferencia elektronikus
kiadványa,
311-322,
Zamárdi, Hungary,
január, 2020,
ISBN: 978-615-80608-3-7.
-
Örkényi Virág, Holló Csaba,
Várható tanári szerepváltozások informatikához
kapcsolódó területeken,
INFODIDACT 2018 (2018. 11. 22-24),
Informatika Szakmódszertani
Konferencia elektronikus
kiadványa,
165-174,
Zamárdi, Hungary,
április, 2019,
ISBN: 978-615-80608-2-0.
-
Racsko Réka:
Digitális átállás az oktatásban
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
és a távolmaradás pótlásának lehetősége
-
A hospitálásokhoz és tanítási gyakorlatokhoz
tartozó időszakban lehetőség szerint a
meglátogatott tanítások után, illetve
egyeztetett időpontokban, igény esetén
egyéni konzultációk formájában,
megbeszélések lesznek.
-
A közös megbeszéléseken való részvétel
nem kötelező, de lehetőség szerint nagyon ajánlott.
Igazolás nem szükséges, pótlás nem lehetséges.
A félévközi ellenőrzések
(beszámolók, zárthelyik) száma,
témaköre és időpontja, pótlásuk
és javításuk lehetősége
-
A hallgató a hospitálásairól és a tanítási
gyakorlatairól, a szerzett tapasztalatairól,
a felmerült problémákról, azok megoldási
javaslatairól, hetente önreflektív
beszámolót készít, melyet az ezeket
magába foglaló hetek során, legkésőbb az
eseményt követő hét végéig, feltölt
a CooSpace-ben erre a célra létrehozott
felületre. A reflexiók alátámasztandók a
tanítási gyakorlatokhoz készült dokumentumokkal,
például téma- és óravázlatok, tematikus tervek,
hospitálási jegyzőkönyvek, megfigyelési naplók,
értékpiramis, problémapiramis, kapcsolati
háló elemzés stb.
-
A beszámolókra (reflexiókra) hetente
legfeljebb 100/(tanítási gyakorlatokhoz
tartozó hetek száma) pont kapható.
-
A reflexiók és alátámasztó anyagok feltöltése
kivételesen indokolt esetben legfeljebb
két alkalommal utólag pótolható.
-
Az elégtelen gyakorlati jegy javítása érdekében
a beszámolókat a vizsgaidőszakban is be
lehet adni, de akkor már legfeljebb
elégséges jegy kapható, mivel
más esetben hátrányba kerülnének azok
a hallgatók, akik a szorgalmi időszakban
határidőre legalább elfogadható mértékben
beadták a beszámolókat, és legalább
elégséges gyakorlati jegyüket a TVSZ
szerint nem javíthatják (TVSZ 29.o. 15. pont).
A beszámolók a vizsgidőszakban legkésőbb
2023. június 18-ig adhatók be.
A vizsgaidőszakban beadott beszámolókra
kapott elégtelen gyakorlati jegy
még egyszer javítható 2023. június 18-ig
ismételten beadott beszámolókkal.
Az osztályzat kialakításának módja
-
az osztályzat kiszámítása az összpontszám
alapján:
-
0-49: elégtelen (1),
-
50-64: elégséges (2),
-
65-79: közepes (3),
-
80-89: jó (4),
-
90-100: jeles (5).
A kurzus teljesítésének feltétele
-
Legalább 50 pont összegyűjtése.
Kapcsolat
Felhívjuk a tisztelt hallgatók figyelmét a következőkre:
- Kizárólag az u-szeged.hu tartományból
küldött levelekre
garantáljuk a választ, és személyes
információkat (pl. pontszámot) csak a
hallgató
http://www.stud.u-szeged.hu/ címen található
egyetemi levelező rendszerbeli saját címéről küldött
levelére válaszolva, vagy CooSpace üzenetben
adunk ki.
- Levélre, üzenetre csak akkor válaszolunk,
hogyha az tartalmazza a hallgató nevét,
Neptun kódját, pontos szakját (azt is, hogy
nappalis vagy levelezős), és a tárgy pontos
nevét, amivel kapcsolatban megkeres.
Ezen információk hiányában a levél/üzenet
válasz nélkül törlésre kerül!