Összefüggő szakmai tanítási
gyakorlatot kísérő szeminárium
2021/2022 I. félév
Alapadatok
-
A tantárgy kódja: TO-ITNOKSZKS-TE-1
-
Kreditérték: 2.
-
Heti óraszám: 2.
-
A tantárgy típusa és értékelés módja:
szeminárium, gyakorlati jegy.
- Felelős oktató:
Dr. Holló Csaba, egyetemi adjunktus,
Szoftverfejlesztés Tanszék.
Tematika
-
A csoportos tanítási gyakorlat
során szerzett tapasztalatok
szaktárgyi-módszertani, pedagógiai és
pszichológiai, problémaközpontú,
elemző feldolgozása.
-
A hospitálás során szerzett tapasztalatok
megbeszélése, a tanítási tevékenység
során felmerült problémák megoldási
stratégiáinak kidolgozása.
Ajánlott irodalom
-
A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
-
Nemzeti alaptanterv (NAT)
-
Kerettantervek
-
Az új NAT tervezete
- Ollé János:
Az oktatás módszerei
-
Ollé János: Az oktatás szervezeti formái
és szervezési módjai
1. rész és
2. rész.
- Hartyányi Mária, dr. Sediviné Balassa Ildikó,
Chogyelkáné Babócsy Ildikó, Téringer Anita,
Ekert Sára, Darragh Coakley, Shane Cronin,
Maria Teresa Villalba de Benito,
Guillermo castilla Cebrián,
Sonia Martinez Requejo,
Eva Jiménez Garcia, Martina Manénová,
Vera Tauchmanova:
Fordított osztályterem a gyakorlatban,
ITStudy Hungary, 2018.
- Ollé János:
A hálózatelmélet oktatási alkalmazása,
konnektivizmus, a hálózati munka.
- Ollé János:
Tanítási-tanulási stratégiák
-
Janurikné Soltész Erika:
Motiválás,
aktivizálás,
megerősítés.
- Ábrányi Andrea:
Tanítási módszerek alkalmazása az
informatika órán, szakdolgozat, 2011.
- Szlávi Péter, Zsakó László:
Informatika oktatása
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A mobiltechnológiával támogatott tanulás
és tanítás módszerei, Educatio, 2015
- Megan Poore:
Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
- Lenkovics Ildikó:
A tanítás tanulása
- Gombos Eszter, Németiné Vígvári Edit:
Kézikönyv vezetőtanárok számára
- Dr. Nyéki Lajos:
Szakmódszertan informatika szakos mérnöktanárok számára
,
Belépés vendégként
- Dr. Nyéki Lajos:
Felkészülés a tanítási órákra, 2017.
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A digitális írástudás fejlesztésének lehetőségei, Educatio, 2015.
- Námesztovszki Zsolt:
Oktatásinformatika, Újvidéki Egyetem, 2013.
- Lévai Dóra, Papp -Danka Adrienn:
Interaktív oktatásinformatika,
Eszterházy Károly Főiskola, Eger, 2015.
- Vörös Péter:
Oktatástechnológia és -informatika
agrár-mérnöktanár szakos hallgatók számára,
Kaposvári Egyetem, 2011.
- Módszerkocka:
Óraterv az iskolában
- Rozgonyi-Borus Ferenc,
Dr. Kokas Károly:
Informatika középiskolásoknak,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2005.
- Rozgonyi-Borus Ferenc:
Példatár, informatika, 9-12,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2004.
- Reményi Zoltán, Siegler Gábor,
Szalayné Tahy Zsuzsanna:
Érettségire felkészítő feladatgyűjtemény -
Informatika,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.
- Bíró Zsolt, Csúri Péter, Fodor Zsolt:
10 próbaérettségi infornatikából,
középszint, írásbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2006.
- Holczer József:
Informatika szóbeli érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2008.
- Holczer József:
Informatika gyakorlati érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2011.
- Dorozsmai Károly:
60 tétel informaikából,
középszint - szóbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2008.
- Benke Gabriella:
Színes érettségi feladatsorok informatikából,
középszint - gyakorlati,
Maxim Kiadó, Szeged, 2009.
- Jónás Katalin, Juhász Tibor,
Kévés Rita, Siegler Gábor,
Tóth Tamás, Végh András:
Informatika feladatgyűjtemény 9-10,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2008.
- Dr. Dancsó Tünde - Korom Pál:
Informatika 9-10,
Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó,
Budapest, 2013.
- Korom Pál:
Informatika 9. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
- Korom Pál:
Informatika 10. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
-
Szabó Márk:
Informatika tételek: Emelt szintű érettségi
témakörök vázlatai, 2016:
GoogleBooks,
pdf.
-
Prusi:
Szakdolgozat az információk hitelességéről
-
Aczél Petra:
Médiameggyőzés
-
Dombi Judit, Farkas Judit, Gúti Erika:
Asszimetrikus kommunikáció, SZAK Kiadó, 2018.
-
Koltay András, Török Bernát:
Sajtószabadság és médiajog
a 21. század elején:
3.
,
4.
-
Slezák Csaba:
Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
-
Müller Zsuzsanna:
A Wikipédia tartalmi megbízhatóságának kérdése.
TMT 58. évfolyam (2011) 7. szám.
-
Forgó Sándor:
Az internetes információ megbízhatósága, hitelessége
-
Digitális Pedagógiai Módszertani Központ:
Mit jelent a GDPR az oktatási intézményekre nézve?
-
Racsko Réka:
Digitális átállás az oktatásban
-
Takács Viktória:
Gondolkodjunk 3D-ben! A közösségi vita módszertana,
Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2014.
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
és a távolmaradás pótlásának lehetősége
-
A hospitálásokhoz és tanítási gyakorlatokhoz
tartozó időszakban lehetőség szerint a
meglátogatott tanítások után, illetve
egyeztetett időpontokban, igény esetén
egyéni konzultációk formájában,
megbeszélések lesznek.
-
A közös megbeszéléseken való részvétel
nem kötelező, de lehetőség szerint nagyon ajánlott.
Igazolás nem szükséges, pótlás nem lehetséges.
A félévközi ellenőrzések
(beszámolók, zárthelyik) száma,
témaköre és időpontja, pótlásuk
és javításuk lehetősége
-
A hallgató a hospitálásairól és a tanítási
gyakorlatairól, a szerzett tapasztalatairól,
a felmerült problémákról, azok megoldási
javaslatairól hetente önreflektív
beszámolót készít, melyet az ezeket
magába foglaló hetek során, legkésőbb az
eseményt követő hét végéig, feltölt
a CooSpace-ben erre a célra létrehozott
felületre. A reflexiók alátámasztandók a
tanítási gyakorlatokhoz készült dokumentumokkal,
például téma- és óravázlatok, tematikus tervek,
hospitálási jegyzőkönyvek, megfigyelési naplók,
értékpiramis, problémapiramis, kapcsolati
háló elemzés stb.
-
A beszámolókra (reflexiókra) darabonként
legfeljebb 100/(tanítási gyakorlatokhoz
tartozó hetek száma) pont kapható.
-
A reflexiók és alátámasztó anyagok feltöltése
kivételesen indokolt esetben legfeljebb
két alkalommal utólag pótolható.
Az osztályzat kialakításának módja
-
az osztályzat kiszámítása az összpontszám
alapján:
-
0-49: elégtelen (1),
-
50-64: elégséges (2),
-
65-79: közepes (3),
-
80-89: jó (4),
-
90-100: jeles (5).
A kurzus teljesítésének feltétele
-
Legalább 50 pont összegyűjtése.
További tudnivalók
-
A számonkéréseken a hallgató köteles személyazonosságát
igazolni. Amennyiben a diákigazolványban található fénykép
alapján nem azonosítható egyértelműen, úgy köteles más
érvényes fényképes igazolvánnyal is azonosítani magát.
Kapcsolat
Felhívjuk a tisztelt hallgatók figyelmét a következőkre:
- Kizárólag az u-szeged.hu tartományból
küldött levelekre
garantáljuk a választ, és személyes
információkat (pl. pontszámot) csak a
hallgató
http://www.stud.u-szeged.hu/ címen található
egyetemi levelező rendszerbeli saját címéről küldött
levelére válaszolva, vagy CooSpace üzenetben
adunk ki.
- Levélre, üzenetre csak akkor válaszolunk,
hogyha az tartalmazza a hallgató nevét,
Neptun kódját, pontos szakját (azt is, hogy
nappalis vagy levelezős), és a tárgy pontos
nevét, amivel kapcsolatban megkeres.
Ezen információk hiányában a levél/üzenet
válasz nélkül törlésre kerül!