Összefüggő egyéni szakmai
gyakorlatot kísérő szeminárium
2020/2021 I. félév
Alapadatok
-
A tantárgy kódja: TO-ITNOKSZKS-TE.
-
Kreditérték: 2.
-
Heti óraszám: 2.
-
A tantárgy típusa és értékelés módja:
szeminárium, gyakorlati jegy.
- Felelős oktató:
Dr. Holló Csaba, egyetemi adjunktus,
Szoftverfejlesztés Tanszék.
Tematika
-
Az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat
során szerzett tapasztalatok
szaktárgyi-módszertani, pedagógiai és
pszichológiai, problémaközpontú,
elemző feldolgozása.
-
A hospitálás során szerzett tapasztalatok
megbeszélése, a tanítási tevékenység
során felmerült problémák megoldási
stratégiáinak kidolgozása.
Ajánlott irodalom
-
A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
-
Nemzeti alaptanterv (NAT)
-
Kerettantervek
-
Az új NAT tervezete
- Ollé János:
Az oktatás módszerei
-
Ollé János: Az oktatás szervezeti formái
és szervezési módjai
1. rész és
2. rész.
- Hartyányi Mária, dr. Sediviné Balassa Ildikó,
Chogyelkáné Babócsy Ildikó, Téringer Anita,
Ekert Sára, Darragh Coakley, Shane Cronin,
Maria Teresa Villalba de Benito,
Guillermo castilla Cebrián,
Sonia Martinez Requejo,
Eva Jiménez Garcia, Martina Manénová,
Vera Tauchmanova:
Fordított osztályterem a gyakorlatban,
ITStudy Hungary, 2018.
- Ollé János:
A hálózatelmélet oktatási alkalmazása,
konnektivizmus, a hálózati munka.
- Ollé János:
Tanítási-tanulási stratégiák
-
Janurikné Soltész Erika:
Motiválás,
aktivizálás,
megerősítés.
- Ábrányi Andrea:
Tanítási módszerek alkalmazása az
informatika órán, szakdolgozat, 2011.
- Szlávi Péter, Zsakó László:
Informatika oktatása
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A mobiltechnológiával támogatott tanulás
és tanítás módszerei, Educatio, 2015
- Megan Poore:
Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
- Lenkovics Ildikó:
A tanítás tanulása
- Gombos Eszter, Németiné Vígvári Edit:
Kézikönyv vezetőtanárok számára
- Dr. Nyéki Lajos:
Szakmódszertan informatika szakos mérnöktanárok számára
,
Belépés vendégként
- Dr. Nyéki Lajos:
Felkészülés a tanítási órákra, 2017.
- Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta:
A digitális írástudás fejlesztésének lehetőségei, Educatio, 2015.
- Námesztovszki Zsolt:
Oktatásinformatika, Újvidéki Egyetem, 2013.
- Lévai Dóra, Papp -Danka Adrienn:
Interaktív oktatásinformatika,
Eszterházy Károly Főiskola, Eger, 2015.
- Vörös Péter:
Oktatástechnológia és -informatika
agrár-mérnöktanár szakos hallgatók számára,
Kaposvári Egyetem, 2011.
- Módszerkocka:
Óraterv az iskolában
- Rozgonyi-Borus Ferenc,
Dr. Kokas Károly:
Informatika középiskolásoknak,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2005.
- Rozgonyi-Borus Ferenc:
Példatár, informatika, 9-12,
Mozaik Kiadó, Szeged, 2004.
- Reményi Zoltán, Siegler Gábor,
Szalayné Tahy Zsuzsanna:
Érettségire felkészítő feladatgyűjtemény -
Informatika,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.
- Bíró Zsolt, Csúri Péter, Fodor Zsolt:
10 próbaérettségi infornatikából,
középszint, írásbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2006.
- Holczer József:
Informatika szóbeli érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2008.
- Holczer József:
Informatika gyakorlati érettségi
közép- és emelt szinten,
Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2011.
- Dorozsmai Károly:
60 tétel informaikából,
középszint - szóbeli,
Maxim Kiadó, Szeged, 2008.
- Benke Gabriella:
Színes érettségi feladatsorok informatikából,
középszint - gyakorlati,
Maxim Kiadó, Szeged, 2009.
- Jónás Katalin, Juhász Tibor,
Kévés Rita, Siegler Gábor,
Tóth Tamás, Végh András:
Informatika feladatgyűjtemény 9-10,
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2008.
- Dr. Dancsó Tünde - Korom Pál:
Informatika 9-10,
Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó,
Budapest, 2013.
- Korom Pál:
Informatika 9. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
- Korom Pál:
Informatika 10. tanmenet (docx)
Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál:
Informatika 9-10. tankönyvéhez
-
Szabó Márk:
Informatika tételek: Emelt szintű érettségi
témakörök vázlatai, 2016:
GoogleBooks,
pdf.
-
Prusi:
Szakdolgozat az információk hitelességéről
-
Aczél Petra:
Médiameggyőzés
-
Dombi Judit, Farkas Judit, Gúti Erika:
Asszimetrikus kommunikáció, SZAK Kiadó, 2018.
-
Koltay András, Török Bernát:
Sajtószabadság és médiajog
a 21. század elején:
3.
,
4.
-
Slezák Csaba:
Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
-
Müller Zsuzsanna:
A Wikipédia tartalmi megbízhatóságának kérdése.
TMT 58. évfolyam (2011) 7. szám.
-
Forgó Sándor:
Az internetes információ megbízhatósága, hitelessége
-
Digitális Pedagógiai Módszertani Központ:
Mit jelent a GDPR az oktatási intézményekre nézve?
-
Racsko Réka:
Digitális átállás az oktatásban
-
Takács Viktória:
Gondolkodjunk 3D-ben! A közösségi vita módszertana,
Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2014.
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
és a távolmaradás pótlásának lehetősége
-
A hallgató köteles az oktatónak a tanítási
tapasztalatairól rendszeresen -
az egyeztetett időpontokban – beszámolni.
Amennyiben a hallgató a rendszeres
beszámolási kötelezettségének nem tesz
eleget, akkor az adott félévet elégtelen
gyakorlati jeggyel kell lezárni.
-
Hiányozni annyit lehet, ami még lehetővé teszi
a szükséges pontszámok elérését, azonban
a kontaktórákon elhangzottakat ismerteknek tekintjük
és a hallgató semmilyen célból nem hivatkozhat
arra, hogy hiányzása következtében ezekről nem
szerzett tudomást. Igazolás nem szükséges,
pótlás nem lehetséges.
A félévközi ellenőrzések
(beszámolók, zárthelyik) száma,
témaköre és időpontja, pótlásuk
és javításuk lehetősége
-
A szorgalmi időszak 3. hetétől kezdődően
hallgató az összefüggő egyéni iskolai
gyakorlat során szerzett tapasztalatairól,
a felmerült problémákról, azok megoldási
javaslatairól rendszeresen (hetente) önreflektív
beszámolót készít, melyet hetente feltölt
a CooSpace-ben erre a célra létrehozott
felületre. A beszámolók részét
képezik az elkészült téma- és óravázlatok,
tematikus tervek, hospitálási
jegyzőkönyvek, megfigyelési naplók,
értékpiramis, problémapiramis,
kapcsolati háló elemzés is.
-
A beszámolókra, illetve a megbeszéléseken
való aktív részvételre a hallgató hetente
legfeljebb 9 pontot kaphat.
Az osztályzat kialakításának módja
-
az osztályzat kiszámítása az összpontszám
alapján:
-
0-49: elégtelen (1),
-
50-64: elégséges (2),
-
65-79: közepes (3),
-
80-89: jó (4),
-
90-108: jeles (5).
A kurzus teljesítésének feltétele
-
Legalább 50 pont összegyűjtése.
További tudnivalók
-
A számonkéréseken a hallgató köteles személyazonosságát
igazolni. Amennyiben a diákigazolványban található fénykép
alapján nem azonosítható egyértelműen, úgy köteles más
érvényes fényképes igazolvánnyal is azonosítani magát.
-
Az oktatóknak küldött leveleket a
http://www.stud.u-szeged.hu/ címen található
egyetemi levelező rendszerből, a hallgató hivatalos
egyetemi címéről kell küldeni.
A nem hivatalos egyetemi címről küldött levelek semmisnek
minősülnek és azokra nem válaszolunk. Ajánlott az e-mail
elküldésének sikerességét ellenőrizni és annak másolatát
a válasz megérkezéséig megőrizni.