Ismerkedés a Scratch játékos
programnyelvvel (Epam kurzus)
Nappali tagozat
2019/2020 I. félév
Alapadatok
-
A tantárgy kódjai: ITN00197szv,
ISZV00-00197, XP0021-Scratch-EPAM.
-
Kreditérték: 2.
-
Heti óraszám: 2.
-
A tantárgy típusa és értékelés módja:
gyakorlat, gyakorlati jegy.
-
Tantárgyfelelős:
Dr. Holló Csaba, egyetemi adjunktus,
Szoftverfejlesztés Tanszék.
-
Oktató: Bartha Szofi.
Leírás
-
A Scratch egy vizuális, játékos programozási
nyelv, amelyet az MIT-n fejlesztetettek és
amely számtalan módon felhasználható az
oktatásban/tanulásban. Az Epam az eKids
programjaiban a Scratch oktatásán keresztül
vezeti be a gyerekeket a programozás
világába. A kurzus során a résztvevők
megismerkedhetnek a Scratch használatával
különböző projektek összeállításán keresztül.
Tematika
-
1. hét: Tematika ismertetés + a tárgy célja
-
2. hét: Egyszerű animációk és játékok
készítése Scratch-ben I.
-
3. hét: Egyszerű animációk és játékok
készítése Scratch-ben II.
-
4. hét: Hogyan készítsünk labirintus játékot?
-
5. hét: Flappy Bat
-
6. hét: Rezső robot, avagy string kezelés Scratch-ben
-
7. hét: Kvíz készítés
-
8. hét: Scratch az oktatásban (beadandó
leadás e hét vasárnapig a CooSpace-en)
-
9. hét: ŐSZI SZÜNET
-
10. hét: Konzultáció (javított beadandó
leadás e hét vasárnapig a CooSpace-en)
-
11. hét: Dékáni szünet miatt elmarad
-
12. hét: Önálló projekt bemutatás +
egymás értékelése
-
13. hét: Önálló projekt bemutatás +
egymás értékelése
-
14. hét: Önálló projekt bemutatás +
egymás értékelése
Ajánlott irodalom
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
és a távolmaradás pótlásának lehetősége
-
Kettőnél több igazolatlan hiányzás esetén
a kurzus nem teljesíthető.
-
A hiányzás akkor igazolt, ha azt az oktató
előzetesen engedélyezte, vagy ha azt a
folyamatos hiányzás(oka)t követő egy héten
belül a hallgató megfelelően igazolja
(pl. orvosi igazolással).
-
Pótlás nem lehetséges.
A félévközi ellenőrzések
(beszámolók, zárthelyik) száma,
témaköre és időpontja, pótlásuk
és javításuk lehetősége
-
Önálló beadandó projekt készítése, és
bemutatása a kurzus végén.
-
A projekt részletes követelményei a
CooSpace-ben külön lesznek közzétéve.
-
Az első leadási hét a 8. hét vége, miután
egy konzultációs órát követően, még van
lehetőség újabb beadásra a 10. hét végével.
Ezen túl beadásra nincs lehetőség.
A beadott munkának tartalmaznia kell a
tanult ismereteket, és lehetőleg egy olyan
munkát kell prezentálni, aminek oktatási
haszna van, pl. egy tantárgy/ismeretterjesztő
anyag elemeként hasznosítható.
A kurzus teljesítésének feltétele
-
A projektleírás szerint elfogadható projekt
beadása és sikeres megvédése.
További tudnivalók
-
A kurzusra olyan hallgatók jelentkezését
várjuk, akik szeretnének megismerkedni a
játékos programozással ezen formájával,
valamint olyan tanár szakos hallgatókét, akik
tanítási eszköz palettájukat szeretnék
színesíteni a Scratch elsajátításával.