Eredményhírdetés
2011-ben összesen 6 hallgató adott be programot. Az első négy helyezett a következők lettek:
- Gonosz - Békési Bálint (8 pont)
- Grefere - Dankó Tibor (6 pont)
- Krisztian - Csúri Krisztián (4 pont)
- Defender - Bíró Sándor (2 pont)

Csőamőba versenyfelhívás
Verseny: A Four in a row játékhoz kellene gépi játékost készíteni. A versenyben a hallgatók álltal írt programokat fogjuk egymás ellen futtatni. Részvétel a versenyen nem kötelező.Határidő: az utolsó gyakorlat. Nevezni az emailben elküldött forrásprogrammal lehet.
Pontozás: Minden gyakorlati csoport győztese 3 pontot kap. Minden nevező részt vesz egy közös játékban is, ahol 8, 6, 4 és 2 pontot kap az első 4 helyezet. A pontokat a Moodle rendszerben szerzett pontokhoz adjuk hozzá.
Four in a Row játék szabályai
A játék célja 4 saját zsetont elhelyezni vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan. Az egyik játékos a sárga, a másik a piros zsetonokkal van. A zsetont felülről kell a táblára ejteni. Akinek kigyűlik 4 (vagy több) zsetonja egymás mellett, alatt, vagy átlósan, az nyer.A programkód
A hallhatóknak egyetlen .swf fájlt kell készíteni, amely 2 metódust implementál:- getName():String, ami gépi játékos nevét adja vissza, ez tetszőlegesre választható. Ezen a néven fog szerepelni a program a versenyen.
- calculate(table:Array, myColor:Number):Number függvény a játéktér állapotát kapja meg első paraméterében, és a játékos színét második paraméterében. Visszatérési értéke egyetlen szám: melyik oszlopba kerüljön a következő csip. A tabla tömb lehetséges tartalma 0, 1 vagy 2, ahol 0 jelenti az üres mezőt, 1 jelenti az 1-es játékos zsetonját, 2 pedig a 2-es játékos zsetonját. A myColor változó tartalmazza hogy az aktuális játékos a 1-es vagy a 2-es számú zsetonokkal van. A table tömb oszlopainak száma: table.length, sorainak száma pedig table[0].length.
Példák
-
Const: Az alábbi egyszerű példa mindíg ugyanabba az oszlopba teszi a zsetonokat (const.fla)
function getName():String { return "Const 2"; } function calculate(table:Array, myColor:Number):Number { return 2; // mindig a második oszlopot választja }
- Random: Könnyű a fenti programot átírni olyanra, hogy véletlen szerűen helyezze el a zsetonokat (random.fla).
- Vertigo: Egy fokkal bonyolultabb példa a vertigo.fla, ezt is érdemes tanulmányozni.
Tesztelő környezetek
Tesztelő környezet használata: A Setup képernyőn a lista tartalmazza a
tesztelendő programok nevét. Új játékost úgy lehet felvenni, ha beírjuk a swf fájl nevét az URL mezőbe, és
rákattintunk az "Add AI Player" gombra. Példa: az URL mezőbe beírjuk, hogy "const.swf", és megnyomjuk az "Add AI Player"
gombot, akkor a Const2 program bekerül még egy példányban.
A tesztsorozat a Start gomb megnyomásával indítható.
Tesztelő környezet 1 gépi és 1 kézi játékossal. Itt az egyik játékos gépi, a másik pedig a felhasználó. A saját programok teszteléséhez a const.swf helyett a saját swf fájlt kell megadni az URL mezőben. A játék a Restart Game gomb megnyomására indul.
Korábbi eredmények
2010-ben összesen 5 hallgató adott be programot. Az első négy helyezett a következők lettek:
- Robert'; DROP TABLE versenyzok;-- - Csernai Kornél (8 pont)
- Player_2 - Wittman Balázs (6 pont)
- HM - Lugos Gábor (4 pont)
- egyszeru - Novai Gergely (2 pont)

2009-ben összesen 6 hallgató adott be programot. Az első négy helyezett a következők lettek:
- Kiszel Tundiii - Herédi Zsolt (8 pont)
- Zzzz - Balogh Zoltán (6 pont)
- Lotter - Kónya Péter (4 pont)
- GazElla - Palatinus Endre (2 pont)
