Kurzus követelményei
A kurzus teljesítéséhez szükséges százalékok az alábbiak szerint oszlanak meg.
-
Önállóan elkészítendő beadandó feladat: (40%)
- A program eljuttatandó a gyakorlatvezetőhöz június 21. (hétfő) éjfélig (23:59:59).
- A programmal elérhető pontok legalább felét meg kell szerezni, hogy a gyakorlat érvényes legyen.
- Mivel a program elkészítésére bőséges idő áll rendelkezésre és
az értékelési szempontok is előre ismertek, utólagos javításra, pótlásra valamint a
határidő kitolására nincs lehetőség.
- A program pontos specifikációja elérhető a /pub/multimedia/mm2010 könyvtárból a kabinetes gépeken vagy
innen.
-
Vizsga (Kollokvium): (60%)
- Csak akkor vizsgázhat a hallgató, ha hozza a min. 20%-ot a gyakorlatról.
- A vizsgán elérhető pontok legalább fele szükséges a vizsga teljesítéséhez. Ha a felénél kevesebb, automatikusan elégtelen a
vizsgajegy a többi részteljesítés eredményétől függetlenül.
Érdemjegy számítása (gyakorlat és érvényes vizsga együttes értéke alapján)
[ 0%, 50% ) elégtelen (1)
[ 50%, 63% ) elégséges (2)
[ 63%, 75% ) közepes (3)
[ 75%, 88% ) jó (4)
[ 88%, 100% ] jeles (5)
1. gyakorlat
-
1. lecke: Rajzolás
-
2. lecke: Szimbólumok
-
3. lecke: Rétegek
-
4. lecke: Szövegek
-
5. lecke: Gombok. Fogalmak: nyomógomb típusú szimbólum, up, over, down, hit képkockák.
Kulcsképkocka és beszúrása. Frame és object action, példány elnevezése (Instance Name), gotoAndPlay, gotoAndStop.
Képkocka címkéje (Frame Label)
Frame action:
g.onPress = function () {
gotoAndStop(15);
}
6. lecke: Animációk. Fogalmak: Képkockák típusai (síma, kulcs, üres), Properties-Tween,
Motion tween, guide layer. Transformáció és Szín (Tint, Alpha) Motion Tweennel. Szín és alak változtatása Shape Tweennel, Shape Hint.
Feladat: Animáljunk betűket! (Forrás)
2. gyakorlat
d = new Date();
mp._rotation = 180 * d.getSeconds() / 30;
nagy._rotation = 180 * d.getMinutes() / 30;
kis._rotation = 180 * (d.getHours() % 12 ) / 6;
7. lecke: Hangok. Fogalmak: hangok importálása, folyam hang (stream sound) vagy esemény hang (event sound),
szinkronizálás képkockával vagy saját idősík, start, stop
Céltábla: Készítsük el a céltáblára klikkelős programot!
(kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: onMouseDown, onMouseUp, linkage: export to ActionScript,
Sound osztály, attachSound(), start(), Math osztaly, random(),
Az 1. framen:
var snd:Sound = new Sound();
snd.attachSound("durr");
ct.onMouseDown = function() {
snd.start();
}
Háttérzene: készítsünk háttérzene vezérlő MC-t! (kész mozi forrása)
Erőforrások: krakout.mp3 zene, audio.png icon.
Tizenötös játék: Készítsük el a tizenötös játékot!
(kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: attachMovie, removeMovieClip, linkage, tömbök, asszociatív tömbök, Array
osztály, sort(), rendezés saját metódussal, push(), pop(), eval()
Tizenötös játék: A tizenötös játék mozgó csempés változata (Forrás).
3. gyakorlat
-
Smart clip: Készítsünk nyomógombot melynek paraméteréül adható meg a felirata és, hogy hova ugorjon.
Kiindulási forrás, kész mozi forrása. Fogalmak: Smart Clip, paraméteres MovieClip,
Component Definition ablak.
-
Sobics: A játék forrása: lokális toplistával, internetes toplistával) Az eredetire rá lehet keresni a
Gugliban.
-
Toplista + Toplista.txt
-
Crash Down: A játék forrása.
Fogalmak: Tween(), MotionFinished
-
Carp. A játék forrása. Fogalmak: startDrag(), stopDrag(), onMouseWheel()
-
Filterek: A Carp játék filteres változata. (Forrás).
Fogalmak: Filters panel, Tween + filter (Forrás), filterek ActionScriptben
További gyakorló feladatok
-
Fourtyfive: A játék forrása. Fogalmak: duplicateMovieClip, swapDepths
-
Symjong: A játék forrása.
Fogalmak: Sound.loadSound(url, isStreaming), onSoundComplete esemény, ColorMatrixFilter, setInterval(f, interval, p1, ... pn):id,
setTimeout(f, delay, p1, ... pn):id
-
Gravitat: A játék forrása. Az egyszrűsített verzió nem tartalmazza az azonos színű szomszédok megkeresését és törlését. Ennek valamivel rövidebb a forrása.
-
Four in a row: A csőamőba játék célja négy azonos színű zsetont egy sorba összegyűjteni. A játék forrása.
Fogalmak: moveTo(x,y), lineTo(), lineStyle()
-
PHP + Flash: A Sobics játék internetes toplistás változata
(forrás). A szerver oldalon futó PHP script.
Fogalmak: LoadVars, load esemeny, send(), load(), sendAndLoad().