Szükségünk lesz
- Egy Arduino kompatibilis mikrovezérlő kártyára
- Ez lehet az eredeti Arduino-k egyike innen
- Vagy egy kompatibilis klónt is használhatunk
- Arduino fejlesztő környezetre (IDE) innen
- Az IDE-t futtatni képes, USB porttal ellátott PC-re (Linux, Mac OS X, vagy Windows operációs rendszerrel)
- USB kábelre (amit gyakran együtt adnak a mikrovezérlő kártyával)
Lépések
- Arduino fejlesztő környezet (IDE) telepítése
- Mikrovezérlő kártya csatlakoztatása a PC-hez
- Arduino fejlesztő környezet (IDE) elindítása
- Összefoglaló videó a folyamatról itt
Programozás előkészítése
- A használt mikrovezérlő kártya típusa legyen helyesen megválasztva
- Eszközök menü Alaplap almenüjében legyen helyesen megválasztva
- A használt mikrovezérlő kártya portja legyen helyesen kijelölve
- Eszközök menü Port almenüjében legyen helyesen megválasztva
Programozási lehetőségek
- Beépített példakódok használata
- Fájl menü Példák almenüjén belül lehet választani az előre megírt kódok közül
- Pl: Fájl -> Példák -> 01.Basics -> Blink
- Saját kódot is lehet írni a fejlesztő környezet alsó, szöveges részében C nyelven
- Ilyenkor figyelni kell, hogy a setup() és loop() függvények legyenek megírva
- A setup() függvény indításkor egyszer fog lefutni
- A Loop() függvény a setup() lefutása után végtelen ciklusban lesz meghívva
- Betöltött, vagy kézzel megírt kódot lefordítani a fájl menü alatti első, “√” jelű gombra kattintva lehet elvégezni
- Kódot feltölteni a mikrovezérlő kártyára a “→” gombra kattintva lehet
- A gomb hatására a kód ellenőrzése is megtörténik
Hasznos linkek